Mida ette võtta ebaviisaka alluvaga?

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülemus ja alluv.
Ülemus ja alluv. Foto: http://casestudy.co.in/wp-content/uploads/2010/11/badboss.jpg

Igas töökohas on hulk kirja pandud ja  kirjutamata viisakusreegleid, millest töötajad peaks kinni pidama, kuid vahetevahel leidub inimesi, kes neist ei hooli. Entrepreneur.com jagab viite sammu, mis tuleks ette võtta, et teiste suhtes lugupidamatult käituvad töötajad korrale kutsuda.

Pane paika selged reeglid

Vaata üle, kas sinu ettevõtte sisekorraeeskirjades on olemas selged reeglid solvavate ning lugupidamatute käitumisviiside kohta. Vajadusel tuleks need kindlasti reeglistikku lisada ning neid kõigile alluvatele tutvustada. Vahel aitab probleeme lahendada juba väike meeldetuletus.

Ära eelda midagi

Mõned ülemused võivad mõelda, et kui keegi pole ebaviisaka käitumise üle kaevanud, siis on kõik korras ning keegi ei tunne ennast puudutatuna. Selline arusaam võib osutuda aga väga petlikuks. Lisaks sellele, et sinu tegevusetus näitab töötajatele, et lugupidamatu käitumine on töökohas vaikimisi tolereeritud, võib see ühel hetkel viia suuremat probleemideni, töötajate lahkumisest kuni ahistussüüdistusteni välja.

Arvesta konteksti

Lugupidamatuid ning solvavaid väljendeid võib ette tulla erinevates situatsioonides. Ka kergemat laadi stressi väljaelamisest tulenevad ebaviisakused, mis esmapilgul ei puuduta kedagi teist peale konkreetse töötaja, võivad kujuneda probleemiks. Seda eriti juhul, kui seda satuvad pealt kuulma või nägema kliendid või ettevõtte uued töötajad. Kui tegemist on aga kontorikiusamisega, tuleks koheselt sekkuda. Kiusamise sihtmärgile võib teadmine, et sellest teadlikud ülemused ei võta olukorra lahendamiseks mitte midagi ette, mõjuda väga frustreerivalt.

Räägi töötajaga silmast silma

Kui sa oled töötajale sisekorraeeskirju meelde tuletanud, kuid ta ei muuda oma lugupidamatuid käitumisviise, on aeg temaga eraldi vestlus ette võtta. Too näiteid tema ebaviisakatest väljenditest ja käitumisviisidest ning selgita, kuidas need ei ole sobivad sinu ettevõtte positiivse töökultuuriga. Vahel ei ole töötaja endale teadvustanud, kui tihti ta vannub või teisi solvab ning silmast silma rääkimine võib talle toimida äratuskellana. Igal juhul paku oma abi probleemi lahendamisel ning ära ähvarda.

Distsiplineeri

Vahel tuleb ette, et töötaja ajab sarved vastu ning ei soovi oma käitumisviise muuta, ükskõik, mida töökoha sisekorraeeskirjad ka nende kohta ei ütleks. Sellisel juhul tuleb võtta ette konkreetsemad sammud alluva korrale kutsumiseks. Alusta suuliste hoiatustega ning vajadusel liigu edasi kirjalike hoiatusteni, näidates iga kord täpselt ära, milliseid reegleid töötaja on rikkunud. Kui ka see ei aita, on aeg kaaluda töötaja vallandamist, kuna ta ohustab oma käitumisega ettevõtte üldist moraali ning kliendisuhteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles