Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Oviiri sõnul peaks kaaluma alkoholireklaami piiramist ka internetis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alkohol ja suits
Alkohol ja suits Foto: SCANPIX

Sotsiaaldemokraatide juhi Jevgeni Ossinovski soovitud alkoholi ja reklaamiseaduse karmistamisega nõustuva parteikaaslasest ettevõtlusministri Liisa Oviiri sõnul tuleks lisaks telereklaami piiramisele kaaluda ka netireklaami piiramist.

«Leian, et vaid telereklaami piiramine on liiga leebe meede, tuleks kaaluda ka internetireklaami piiramist,» vastas Oviir BNS-i küsimusele Ossinovski algatustega nõustumise kohta.

«Alkoholitööstusel on otsene ja tugev seos ning mõju tarbija käitumisele. Teame mitmete riikide näitel ja uuringutele tuginedes, et inimesed tarbivad rohkem, kui hind on madal, turundus ja reklaam kultiveerivad alkoholi tarbimist ning kättesaadavus mõjutab müügimahte. Noored on kõige rohkem mõjutatav sihtgrupp, millest tulenevalt ei saa tähelepanuta jätta ka sotsiaalmeedia kanaleid,» lisas Oviir.

Ettevõtlusministri sõnul tuleb kindlasti tegeleda inimeste harimisega ning tutvustada neile põhjalikult alkoholi liigtarbimisest tekkivaid kahjusid. «Märkimisväärne osa täiskasvanuid oskavad ja suudavad tarbida alkoholi vastutustundlikult, kuid jätkuvalt on liiga paljud neid, kes seda kuritarvitavad. Kuritarvitamise mastaapsusele ja tõsidusele viitab järjest kasvav alkoholisurmade number, sellest tingitud kuritegevus, tarbimine laste ja noorte seas,» ütles Oviir.

Minister ütles end uskuvat, et seaduse rakendamisel pigem ei sulge oma uksi ükski kauplus. «Kuid võimalikku mõju kohalikule kaubandusele tuleks siiski hinnata ning kui ilmneb, et mõnes piirkonnas võib tekkida probleem esmatarbekaupade kättesaadavusega, tuleks leida sellele koostöös maavanema ja kohaliku omavalitsuse juhiga parim lahendus,» sõnas ta.

Viidates valitsuse algatamisel olevale alkoholi ja reklaamiseaduse muutmisele, ütles riigikogu majanduskomisjoni reformierakondlasest esimees Tooma Kivimägi möödunud nädalal BNS-ile, et alkoholitootmine on majandusharu, mida ei tohi kergekäeliselt löögi alla seada.

Kivimägi sõnul sõltub valitsuses käivatest vaidlustest, millal alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmine parlamenti jõuab. «Aga parlamendi lugemiseni võib see jõuda alles uue aasta esimeses kvartalis,» ütles ta.

Ossinovski sõnul on eelnõu saanud kolme ministeeriumi kooskõlastused, toetusavaldusi Eestist ja rahvusvaheliselt. Kümmekond organisatsiooni on esitanud ettepanekuid eelnõu tugevdamiseks, näiteks keelata reklaam internetis täiesti ja kehtestada alkoholi jaemüügi litsentseerimine.

Oli ka laekunud kolm arvamust, mis tegid ettepaneku eelnõu leevendada ja loobuda mitmest seal toodud piirangust, näiteks alkoholimüügikeelust tanklates või elustiilireklaamide keelamisest.

Tagasi üles