Volkswagen tahab Scaniat ja MANi oma käpa alla

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Scania veok
Scania veok Foto: AP / Scanpix

Volkswagen üritab oma killustatud veoautoäris korda luua, võttes täielikult kontrolli rootslaste Scania ja kodumaise MANi üle.

VW juhtkond on sepistanud valmis plaani ehitada kõik veoautodega seonduv Scaniate ümber, ütlesid läbirääkimistega tuttavad allikad.

Kava on selline: VW haarab ohjad lõplikult oma pihku, tõstes oluliselt praegust 46-protsendilist osalust Scanias. Seejärel kannab VW oma 29,9 protsenti MANist «rootslasse» üle. Kolmanda sammu astub Scania: suurendab osalust endast suuremas kuid väiksemat kasumit teenivas «sakslases» ning teeb ühtlasi ülevõtupakkumise.

Selline oleks VW meelisstsenaarium, mille trükkis esimesena ära Saksa ajakiri Der Spiegel. Tööd tuleb veel palju ning asjaomaste ettevõtete nõukogud ja juhatused peavad tegema hulgaliselt otsuseid. «Ühtegi otsust veel tehtud ei ole ja laual on mitmeid variante,» ütles üks VW filosoofiaga tuttav isik.

VW ja MAN keeldusid kommentaaridest, Scania poolelt ei saanud keegi vastata.

Põhimõtteliselt oleks tegemist järjekordse etapiga VW impeeriumi ehitusel. Maailma suurim tahetakse olla nii müügi, kasumlikkuse kui markide hulga poolest.

Ühtlasi oleks see uus ja huvitav süžee Ferdinand Piëchi sulest, kes on omapärasel kombel nii VW kui MANi nõukogude esimees.

Tee, mis ootab ees, võib samas osutuda auklikuks ja käänuliseks, kuna veoautomeistrid Scania ja MAN ei saa omavahel eriti hästi läbi – pärast seda, kui esimene teist neli aastat tagasi vaenulikult üle võtta üritas. Tagajalgele tõotavad tõusta ka Saksa ametiühingud, kes Scaniat ei salli.

Kummatigi käivad kahe rivaali vahel juba ka koostööläbirääkimised: arutlusel on ühised ostud, «juppide» jagamine ja hübriidmootorite tehnoloogia arendamine.

11,6 miljardi euro suuruse turuväärtusega MANi ja 6-miljardilise Scania liitmine võib Volkswagenile kalliks maksma minna.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles