Üha enam on kuulda olnud juhtumeid, kus mõned lihtsad Facebooki loosikampaaniad viivad negatiivsete emotsioonideni.
Kampaaniad, mille tegemist peaks Facebookis vältima
Kampaaniad, mida Eesti ettevõtted Facebookis läbi viivad, on üsna sarnase ülesehitusega, kirjutas Okia blogis e-treening.ee-st Kaspar Nisu.
Üheks variandiks on n-ö loteriikäigus võitja selgitamine «jagajate» hulgast, teiseks valib ettevõtte turundusosakond või juhtkond välja ise inimese, kes nende arvates on kirjutanud/positatanud seinale pildi, mis kõigile väga meeldib (näiteks: miks peaksin mina auhinna võitma).
Kolmandaks üsna levinud mooduseks on võitja välja selgitamine teel «võidab see, kes kogub enim «meeldib» klikke.
Siinjuures hoiatus, et antud kampaanialiiki kasutades on suur tõenäosus, et auhinnad lähevad kindlale «väikesele grupile».
Kuna Facebookis turundamine on hetkel väga in ning paljud ettevõtted alles teevad sellega algust, siis auhindu jagatakse lausa iga päev ja kampaaniaid on sama palju kui seeni pärast vihma. Seda aga kasutab teatud grupp inimesi omakasuks ära.
«Korraldasime mõni kuu tagasi kampaania, kus jagasime auhindu välja «meeldib» klikkide arvu järgi. Iseenesest on see kampaania tore, kui see oleks aus,» kirjutas Nisu.
Facebookis tegutseb nimelt hetkel väike grupp inimesi, kes suure tõenäosusega on töötud ning veedavad selles populaarses sotsiaalmeedia kanalis oma päeva, hommikut õhtusse saates.
Kui rakendate kampaaniat stiilis «võidab see, kes kogub enim «meeldib» klikke», siis nendel osalejatel on kasutajaid tekkinud isegi kuni 50 ringis!
Kasutajate arv kasvab loomulikult Eestis iga päev ning Facebook kogub üha enam populaarsust, kuid ei tohi unustada, et kasvab ka «varikontode» arv.
Pikemalt loe Okia blogist.