Tööandja turunduse agentuur Brandem koostas analüüsi, mille käigus joonistusid välja enimlevinud vead, mida Eesti tööandjad töökuulutuste koostamisel teevad.
Milliseid vigu teevad tööandjad töökuulutuste koostamisel?
Ei suhtuta töökuulutusse nagu reklaami
Mis on töökuulutus? See on reklaam. Töökuulutus on reklaam, mille eesmärk on veenda soovitud inimest tulema Sinu ettevõttesse tööle. Sinu kui töökuulutuse koostaja eesmärk on ettevõte kandidaadile n-ö maha müüa.
«Nõudmised kandidaadile» - jah, see fraas on täna suurimate tööportaalide template’l kirjas. Kuid tänases tööturu olukorras ei ole enam ettevõtted need, kes esitavad kandidaadile nõudmisi. Valiku langetamise võim on üha enam jõudmas kandidaatide kätte. Seega tuleb täna keskenduda hoopis sellele, mida ettevõte pakub ja mis kasu saab potentsiaalne uus töötaja?
Eristuva kujunduse puudumine
Kujuta ette, kui Prismas, Selveris ja kõikides teistes toidupoodides oleksid kõik tooted ilma tootepakendi kujunduseta. Peal ainult logo ja tavaline wordis kirjutatud tekst. Oleks ju raske orienteeruda ja langetada valik, millist toodet osta? Täpselt samamoodi mõtle ka töökuulutust koostades - kui töökuulutus on reklaam, siis milline kujundus luua, et tekitada sihtrühmas soov Sinu juurde tööle tulla? Kujundusega saab võimendada kuulutuse sisu ja rõhutada töötaja väärtuspakkumist. Näiteks peaksid mõtlema seda, et kuidas näidata kujundusega, et «meil on meeldiv kollektiiv» või «meil pole bürokraatiat» ?
Ei teata enda tugevusi
Mitu korda nägime seda, et töökuulutuse järgi tundub töökoht ja tööandja üks kõige igavamatest üldse, kuid silmast silma kohtudes tuli jutust välja olulisi konkurentsieeliseid. Neid eeliseid (ehk tööandja eristuvaid tugevusi) on vaja ise selgelt teada ja kõikides värbamiskanalites, sh töökuulutusel välja tuua.
Klišeed «konkurentsivõimeline töötasu», «meeldiv kollektiiv», «hea töökeskkond»
Need fraasid on liigkasutatud ja ei ütle kandidaadile midagi. Tarvis on eristuda.