Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lennureisija saab õigust nõuda infokioskis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy

Tallinna Lennujaama paigaldati infokiosk, kust reisija leiab olulist reisimisega seonduvat informatsiooni ja ühtlasi saab teada, millised on tema õigused erinevate probleemide puhul.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste sõnul on tegemist lennureisija interaktiivse abimehega. «Kellel natukenegi lendamiskogemust, siis see teab, et alati tuleb ette lendude hilinemist või ärajäämist ja tihtilugu kui selline probleem tekib, siis reisijad täpselt ei tea, mida teha ja kuidas käituda,» sõnas Sooniste.

Infokiosk selgitab reisijale, millised on tema õigused, kui lend tühistatakse, edasi lükatakse või kui pagas läheb kaotsi. Samuti on reisijail infokioski vahendusel võimalik ühendust võtta tarbijakaitseametiga.

«Nii mõnedki korrad on juhtunud selline asi, et lennuvedaja on lennu tühistanud ja põhjendab seda väga ebamääraselt. See ei pruugi alati olla piisav põhjendus, et reisijale hüvitist mitte jagada ja teisalt puudub reisijal oma õiguste kohta piisav informatsioon,» sõnas Sooniste ja lisas, et sellise informatsiooni edastamine võimaldab tarbijakaitseametil kiiremini reageerida lennuvedaja suhtes ja reisijale kiiresti lahendus leida.

Tarbijakaitseameti tarbimiskeskkonna arendusnõunik Ando Kiidron lausus, et üks punkt, mida paljud inimesed üldse ei tea, ongi hüvitis lennu pikaajalisele hilinemisele. «Ehk, kui sinu plaanipärane lend hilineb lõppsihtkohta märkimisväärne arv tunde, siis on reisjal teatud juhtudel õigus hüvitisele, sest lennuvedaja ei tule seda pakkuma,» märkis Kiidron.

Ta täpsustas, et infokioskis on ka selline funktsioon, kus saab end registreerida välismaal viibijaks. «Sinna saab sisestada reisija nime ja kui on veel kaasreisijaid, saab ka nemad lisada. Praegusel ajal on selline informatsioon väga oluline,» märkis Kiidron ja ütles, et teave läheb ka otseselt välisministeeriumi infobaasi.

Video tarbijakaitseameti infokioskist lennujaamas.

Tagasi üles