Jõulukingituste soetamine e-poodidest on muutumas populaarsemaks. Näiteks eelmisel aastal moodustasid e-poest tehtud jõuluostud ligi viiendiku kogu aasta Euroopa e-müügi tulemustest.
Jõuluoste tehakse aina enam kodust lahkumata
«Adobe digi- ja äriturunduse tehtud uuringu kohaselt moodustas eelmise aasta jõuluperioodil ostetud kaupadest 19,3 protsenti Euroopa e-müügi numbritest. Tulemused on võrreldes paari aasta taguste tulemustega kümne protsendipunkti võrra suuremad,» tõi Euroopa jõuludeaegse e-müügi andmeid esile Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi.
Kivi sõnas, et 2015. aastal Eesti e-kaubanduse liidu läbi viidud uuringu tulemuste kohaselt ostsid 2014. aastal suuremal või vähemal määral jõulukinke 48 protsenti eestlastest just e-poodidest. «Käesoleval aastal on oodata e-kaupade osakaalu suurenemist jõulukinkide osas, sest ostlemine on ajamahukas tegevus ning kaubanduskeskustes tunglemine tekitab paljude tarbijate seas pigem negatiivseid tundeid,» selgitas ta.
Eurooplaste jaoks on kaupade e-keskkonnast soetamise peamiseks põhjuseks Kivi sõnul parem hinna- ja kvaliteedisuhe kui kaubanduskeskustes. «Hiljuti rahvusvahelise audiitorbüroo üle maailma e-poodlejate seas läbi viidud uuringust selgus, et 56 protsenti vastanute jaoks on e-poest ostmise peamiseks põhjuseks sealsed madalamad hinnad ja paremad pakkumised,» lausus Kivi ja lisas, et ka lai kaubavalik ja võimalus kõik ühest kohast saada on selles nimekirjas.
«Enamik e-poode valmistuvad juba jõuluperioodiks, muutes kliente silmas pidades enda lehel jõulukaupadele ligipääsu ning tuues esile erinevaid jõulukingituste soovitusi nii lastele, naistele kui ka meestele,» kirjeldas Kivi.
Selleks, et jõuluostud õigeks ajaks ikka tellijani jõuaksid on pikalt koostööd planeeritud nii logistika- kui ka postiettevõtetega. «Kaup24 tarne töötab jõululaupäeva pärastlõunani, et inimesed saaksid vajadusel ka viimasel hetkel plaani tulnud kingitused soetada ja need ka enne päkapikkude vastuvõtmist ära pakendada,» sõnas Kivi.