Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Lugeja küsib: kas hodomeetri kerimine on karistatav?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kasutatud autot ostes tasub jälgida ka selle läbisõitu.
Kasutatud autot ostes tasub jälgida ka selle läbisõitu. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

«Kui müüja keerab näidu tagasi ja siis müüb auto maha ning selle kohta võtab ka allkirja, et ostja on teadlik hodomeetri näidu ebakorrektsusest, kas see on lubatud? Näiteks ostad romulast uue spido, millel on teine näit, või siis otse keerad selle tagasi ja müüd nii maha, et ostja on teadlik. Kas vähem näitava näiduga saab ülevaatuselt läbi? Mis saab siis, kui näit teeb ringi peale?» küsib autoostja.

Vastab maanteeameti pressiesindaja Triin Adamson.

Igasugune hodomeetrinäidu või teisisõnu läbisõidunäidu muutmine viitab ebaausatele kavatsustele. Läbisõidunäidu muutmine on tõsine rikkumine, kui petetakse sõiduki ostjat. Kui ostja on muutmisest teadlik, siis on ta enda valik, kas soovib kahtlast sõidukit osta.

Teine teema on, kui sõiduki kellade blokk vahetatakse remondi käigus. Kindlasti on lubatud asendada katkine spidomeeter uuega. Kuid ka sel juhul tuleb hilisemat sõiduki ostjat informeerida tehtud remondist.

Tehnoülevaatusel fikseeritakse sõidukil olev läbisõidunäit sõiduki ajaloo läbipaistvuse huvides. Tehnoülevaatuse läbimist läbisõidunäidu arvuline väärtus ei mõjuta.

Osal vanadel sõidukitel (esmaregistreerimine kuni 90ndate alguseni) fikseeritakse läbisõitu viiekohalisena ehk kuni 99 999 km, mille peale algab ring otsast peale. Seda on võimalik lihtsalt läbisõidunäitu sõidukis vaadates kontrollida ning see peaks olema ka igale auto ostjale arusaadav, et nendel autodel hakkab iga 100 000 km tagant läbisõidunäit jälle algusest lugema. Siin ei ole tegemist näidu pahatahtliku muutmisega.

Tagasi üles