Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti ettevõtjate aktiivsus Hiina turul kasvab

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Shanghai.
Shanghai. Foto: SCANPIX.

Hiina turu vastu tunneb huvi üha suurem hulk Eesti ettevõtjaid, kellest mõni plaanib suurriigis isegi tootmisega alustada.


Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) esindaja Hiinas Valle Feldmann märkis, et pidevalt lisandub selliseid Eesti ettevõtjaid, kes soovivad Hiina suunal äri ajada.

Näiteks sel aastal on abi osutatud enam kui 40 Eesti ettevõttele.

Kuigi paljud Eesti ettevõtted on keskendunud Hiinast erinevate kaupade importimisele, on Feldmanni sõnul hea meel näha ka selliseid firmasid, kes soovivad oma kaupa Hiina turule müüa.

EASi esindaja sõnul on ta seni kokku puutunud umbes 20 Eesti ettevõttega, kes oleksid võimelised oma tooteid Hiinas müüma.

Samas pole tegu kerge ettevõtmisega, kuna hiinlased kipuvad kõiki tooteid odavamalt järgi tegema. Seega on eelis nendel toodetel, mis on oma hinna ja kvaliteedi suhtelt konkurentsivõimelised ning mille puhul on järgitegemise oht väike.

Hiljuti alustas oma toodangu eksporti Hiinasse puidutöötlemisega tegelev AS Viisnurk. Ettevõtte tegevjuhi Andres Kivistiku sõnul on Hiinast endale leitud mõned kliendid, kellele müüakse puitkiud plaate.

Nimelt polevat Hiinas taoliste plaatide valmistamiseks piisavalt korralikku toorainet.

Kivistiku selgituste kohaselt on aga Viisnurga poolt valmistatavate plaatide puhul tooraineks Skandinaavia ja Kesk-Euroopa okaspuud, mis võimaldavad tänu oma vaigusisaldusele valmistada kvaliteetset ning konkurentsivõimelise hinnaga ehitusplaati.

Valle Feldmanni sõnul leidub samas ka selliseid Eesti ettevõtteid, kes plaanivad Hiinas oma tootmisüksuse avada. Kuigi nimesid Feldmann ei avalda, lisab ta, et selliseid plaane peab näiteks üks meditsiinivaldkonna ettevõte.

Samuti soovib oma teenuseid Hiinas pakkuma hakata üks laevaremondi valdkonna tegija.

Feldmanni kinnitusel on tegemist ettevõtjatega, kellel Hiina turul on eeltellimused juba olemas.

Tagasi üles