Maailma suurim kohvikukett Starbucks lubab järgneva 12 kuu jooksul avada üle ilma 500 uut müügikohta, sest usub, et maailmamajandus on taastumas. Suurimaks kasvuvõimaluseks peetakse Hiinat.
Maailma suurim kohvikukett tahab hiinlastest kohvisõbrad teha
«Oleme finantskriisis laveerimisega edukalt hakkama saanud ning see lubab meil jälle kasvamisele mõtlema hakata,» vahendab Bloomberg ettevõtte juhatuse esimehe Howard Schultzi sõnu.
Plaanitavast poolest tuhandest kohvipaigast 400 saavad olema väljaspool USAd.
Schultzi sõnusti on Hiina Starbucksi jaoks kahel järgneval aastal kõige suurim kasvamise turg. Firma sealse tegevuse juht Jinlong Wang tõdes, et maailma suurima rahavastikuga riigis kasvab nende kaubamärki kandvate kohvikute arv peagi üle tuhande.
Hiina on kohvikukettidele suurte arenguvõimaluste maa, sest elaniku kohta tarbitakse riigis kohvi vaid 22 grammi. Jaapanis on see näiteks 3,3 kilogrammi.
Boston Consulting Groupi prognoosi kohaselt peaks keskmise sissetulekuga tarbimisaltide hiinlaste arv kümne aasta jooksul kolmekordistuma.
Viie aastaga on Hiina kohvikute müük enam kui kolmekordistunud, jõudes 2009. aasta lõpuks 35 miljoni juäänini. Starbuckil on sellest 69,8 protsendiline turuosa, samas kui teisel suuremal tegijal Jiangsu Yueda Groupil vaid 5 protsenti.
Spetsiaalsete kohvi müügikohtade arv ulatus eelmise aasta lõpuks 613ni. Viis aastat varem oli neid 220. Euromonitori andmetel kuulub turuliidrile Starbucksile neist 59 protsenti ja Jiangsu Yuedale 6 protsenti.