Seni korraldas protestiaktsioone ametiühing, kuid meeleavalduste laienemine väljub nüüd nende kontrolli alt. Kui novembri alguses tulid protestivad rekkajuhid maanteedele 11 Venemaa regioonis, siis neljapäeval laienes protest juba 40 regiooni, teatas Vedomosti. Venemaal on kokku 83 föderatsioonisubjekti.
Venemaa presidendi Vladimir Putini lähikonda kuuluv Igor Rottenberg pandi alates 15. novembrist koguma rohkem kui 12tonnistelt veoautodelt suuri linnu ühendavate teede kasutamise eest maksu. Ettevõtjad rääkisid Vedomostile, et tasu tõuseb, sest nädala jooksul kallines maks näiteks ligi 1200 kilomeetri pikkuse Sankt-Peterburgi ja Lipetski vahelise trassi läbimise eest 425 eurolt 595 euroni. Samal ajal töötab halvasti maksete tasumise keskkond, mis sageli tundide kaupa pole kasutatav ning näitab ka ekslikke tulemusi. Suured ettevõtted, mille autopark koosneb 300 sõidukist, said maksu administreerimiseks autodele paigaldatavad eriseadmed, väikeste ettevõtete puhul toimub aga maksu tasumise tõestamine palju keerulisemalt, mis vähendab nende konkurentsivõimet.
Rottenberigi suurosalusega maksukogumisfirma RT-invest Transportnõje Sistemõ esindaja kinnitusel aga toimivad kõik süsteemid justkui õlitatult. Venemaa maanteeamet Rosavtodor omakorda pöördus politsei poole avaldusega, milles taotleb protestide korraldajate välja selgitamist.
Autojuhtide ametiühingu liige ja protestidel osaleja Andrei Bolotov ütles Vedomostile, et aktsioonid on muutumas stiihilisteks, mistõttu pole organiseerijaid võimalik tuvastada.
Transpordiministeerium vaatab sündmuste arengut justkui kõrvalt ja kinnitab, et midagi ette võtta pole enam võimalik, sest veoautode maanteetasu on juba riigieelarvesse sisse kirjutatud.