E-kaubanduse tõusev trend toetab kaupluste varasemat sulgemist just seetõttu, et ajal, mil inimeste tööpäev on lõppenud ja keskuste lahtiolekuajad sulgemise lähedal, on e-poodide külastatavus kõige suurem.
E-kaubandus toetab tavakaupluste varasemat sulgemist
«Trendijoon näitab selgelt, et aina suurem hulk inimesi eelistab kaubanduskeskuste asemel oma ostud sooritada interneti vahendusel, mistõttu on muutuvas ostu-keskkonnas asjakohane kaaluda poodide varasemat sulgemist,» põhjendas oma poolehoidu muutustele Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi. Ta lisas, et Kaup24 ja Pigu Baltikumi gruppi kuuluvate e-poodide andmetel külastavad ostlejad e-poodi eriti aktiivselt just õhtul, alates kella kuuest-seitsmest.
Kivi sõnul on Eesti tarbijad üha enam kolinud üle e-poodidesse – tänaseks on statistikaameti andmetel kaupu või teenuseid ostnud ja tellinud 59 protsenti 16-47-aastastest, mida on omakorda 10 protsenti rohkem kui eelmisel aastal.
«Paljudes e-poodides on ajavahemikul 19st 22ni kõige aktiivsem külastatavusaeg. Ostlejaid on ligikaudu kolmandiku võrra rohkem ja ostude arv on vähemalt 25 protsendi võrra suurem kui päevasel ajal,» sõnas Kivi.
Kaubanduskeskuste varasema sulgemise seisukohast ei pea Maris Kivi silmas toidupoode, vaid tarbekaupasid müüvaid suuri keskuseid. Samas on ka kaubanduskeskuste pikematel lahtiolekuaegadel tema sõnul siiski omad plussid. «Kindlasti paljudel meist pole võimalik päevasel ajal või nädalavahetustel kaubanduskeskusi külastada, kuid kiirete ostude puhul on füüsilised ostukeskused kindlasti eelisolukorras – saab näha, proovida ja ka kohe kauba kätte,» selgitas Kivi.
«Inimesed veedavad õhtul ajaliselt e-poes rohkem aega kui päeval, mis näitab, et inimestel on siis rohkem aega vajalikke kaupu otsida ja oma ostuotsust langetada,» kirjeldab juhatuse liige Kaup24 põhjal e-kaupluse populaarsust. Ta lisas, et vastupidiselt kaubanduskeskustele saavad e-poe külastajad oste sooritada ka varahommikul, mil poed on veel tavapäraselt kinni, kuid mis ometigi tarbijate jaoks samuti populaarne ostuperiood on.
Maris Kivi sõnul ei saa me kaubanduskeskuste varasema sulgemise puhul rääkida ainult klientidest, vaid tuleb mõelda ka nendele inimestele, kes igapäevaselt poodides töötavad. «Kui me sulgeksime keskused varem, saaksid ka töötajad olla perega rohkem koos, oleksid puhanumad ja tervemad ning väheneks ületöötamine, pikad järjestikused tööpäevad ning sellega kaasnev tööstress,» arutles Kivi.