Tarbijakaitseamet lisas septembris koristusfirma Puhastusmeistrid musta nimekirja, kuid kaebustega nende täitmata teenuste kohta tegeldakse siiamaani.
Koristusfirma annab endistviisi petlikke lubadusi
Tarbija ostis veebruaris ja märtsis vautšeriportaalidest www.cherry.ee ja www.niihea.ee neli vautšerit puhastusteenuse saamiseks. Puhastusmeistrid OÜ pidi osutama puhastusteenust neljal korral, kuid tegelikult võimaldati teenus vaid kahel korral. Ülejäänud kahe korra osas lükati teenuse osutamist pidevalt edasi.
Märtsist juunini pidas klient Puhastusmeistritega tulemusteta kirjavahetust ning hiljem enam kirjadele ei vastatud, samuti ei õnnestunud kauplejat kätte saada telefonitsi. Seejärel esitas tarbija lepingust taganemise avalduse.
Niihea.ee kaudu ostetud kolme vautšeri eest maksis ta 102 eurot, seega 34 eurot vautšeri eest ja cherry.ee ühe vautšeri eest 36 eurot. Koristamisteenus jäi osutamata esimese vautšeri alusel 34 euro eest ja teise vautšeri alusel 36 euro eest. Klient pöördus tarbijakaitse komisjoni poole ja nõudis kasutamata puhastusteenuse eest makstud raha tagastamist.
Komisjon leidis tõendeid hinnates, et kaebus kuulub rahuldamisele. Tarbija kaebuse ja sellele lisatud tõenditega on kinnitatud puhastusteenuse tellimine ja selle eest tasumine, samuti asjaolu, et Puhastusmeistrid ei ole täies ulatuses teenust osutanud ega selle eest saadud raha tagastanud.
Võetud kohustused on Puhastusmeistrid täitnud pooles ulatuses, osutades kahel korral puhastusteenust. Alates aprillist hakkasid nad tööde tegemise aegu edasi lükkama ning juunis ei reageerinud enam tarbija kirjadele. Eeltoodu annab mõistliku põhjuse eeldada, et kaupleja ei täida oma lepingust tulenevat kohustust ning kliendil on õigus sellest taganeda ning raha tagasi saada.