Vastavalt seadusele on Eestis tegutsevatel tanklakettidel kohustus alates 1. detsembrist müüa talvediislit, mille külmataluvus on vähemalt -26 kraadi.
Suuremad tanklad on talvekülmadeks valmis
«Alates 1. novembrist tõime müügile -26°C külmakindlusega diislikütuse ning sellest nädalast alustasime veel suurema, -32°C külmakindlusega diislikütuse vedu tanklatesse,» sõnas Alexela Oil juhatuse esimees Ain Kuusik.
Kuusiku väitel tuleb käesolev talv ka mõnevõrra muutuste-rohkem, sest uuel aastal kallineb aktsiisimaksu võrra nii bensiin kui diislikütus. «Mõistlik on juba täna kaaluda üleminekut LPG-kütusele,» lisas Kuusik.
Neste alustas talvise diislikütuse tarnimist tanklatesse oktoobri lõpus ja tänaseks ollakse tarnega lõppfaasis. «Meie keti 54 jaamast on 52-s juba müügil Futura talvine diislikütus, mille külmataluvus on kuni -32 kraadi. Kogu ketis on talvine kütus kättesaadav novembri lõpuks,» ütles Neste Eesti jaemüügijuht Kristi Pari. Talvise diislikütuse müüki tanklas kinnitab ka jaama tankuril olev vastav kleebis «Talvine».
Statoil alustas juba septembri lõpust üleminekuga talvisele diislikütusele. «Septembri lõpust tarniti jaamadesse diislikütust külmataluvusega vähemalt -17 °C (üleminekukütus, klass E-grade), oktoobri algusest juba külmakindlusega vähemalt -20 °C (üleminekukütus, klass F-grade) ning novembri algusest tarnitakse Statoili jaamadesse eranditult arktilist diislikütust (arktiline klass A2),» rääkis Statoili mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi.
Arktilise diislikütuse külmataluvus on vähemasti -32°C ning hägustumispunkt -22°C. «Statoili teenindusjaamades võib iga klient teenindajalt küsida kütuse sertifikaati, et veenduda diislikütuse talvekindluses,» lisas Sassi. Külmfiltri ummistumispunkt on praegusel partiil -35°C - see on temperatuur, mille juures diislikütus enam kütusefiltrit ei läbi.