Hiljutine USA postifirma USPS otsus mitte avaldada sinna saadetud postisaadetiste kohta infot on tekitanud segadust ja küsimusi Eesti postifirma teenuse kasutajates, kes ei mõista, miks siis üldse on vajalik saadetiste registreerimistasu ning kes vastutab kaotsi läinud paki hüvitamise eest.
USA postifirma otsus tekitab eestlastes segadust
«Kirjutan Omniva tõttu, kuna jälle tundub, et nad teevad midagi illegaalset – nimelt, rahvusvaheliselt ei saa enam osadesse riikidesse saadetud posti jälgida, kuid Omniva poolselt jälgimise teenust müüakse jätkuvalt – näiteks registreeritud maksikiri – ja juba mitu kuud, samas kui selle kohta küsida midagi teenindustest, siis ei ole sellest midagi kuuldud,» rääkis Postimehe poole pöördunud anonüümseks jääda soovinud lugeja, kes on viimase kuu jooksul saatnud postifirmale ka kaks selleteemalist infopäringut.
«11 päevaga sain vastuse, et tõesti USAsse minevaid saadetisi jälgida ei saa,» kirjeldas lugeja, kelle sõnul oli ta täpselt samasuguse copy-paste (identse sisuga – ing) vastuse saanud ka oma teisele kirjale. «Minu küsimus aga polnud ainult USAsse saatmise kohta, vaid üldisemalt, kas Omniva saaks teha ametliku vastuse ja kirjutada, kuhu riikidesse ja mis ajast alates ei saa enam pakke jälgida,» tähendas ta.
Siinjuures märkis ta, et juhul kui saadetisi ei ole võimalik enam jälgida, muutub ka mõttetuks lisatasu maksmine registeerimise eest. «Või oleks mingi põhjus, miks registreerimine oleks jätkuvalt kasulik?» uuris lugeja, kellele tegi veel muret, et kui ta ostabki täna registreeritud maksikirja teenuse ja saadab paki USAsse, siis mismoodi saab tarbija üldse seda pakki üles otsida, kui see kaduma läheb, ning kes sellisel juhul kahju hüvitab.
Omniva kommunikatsioonijuhi kohusetäitja Erki Varma sõnul andis postifirma juba 6. novembril oma kodulehel teada, et USAsse saadetavate postisaadetiste teekonna jälgimine on häiritud. «Tegu on USA posti otsusega enam mitte avaldada infot tähitud kirisaadetiste staatuste kohta, mis asuvad Ameerika Ühendriikide territooriumil,» rääkis Varma, täpsustades, et see ei puuduta mitte ainult Eesti Posti kaudu saadetud kirju.
«USPS otsusest on mõjutatud 132 riigi postiettevõtet, teiste seas ka 30 PostEuropi liikmesriikide postiettevõtet ja nende kliendid,» märkis Omniva esindaja, lisades, et olukorra lahendamiseks peab postifirma läbirääkimisi Ameerika Ühendriikide postiga, et taastada oma klientide jaoks saadetiste jälgimise võimalus. «Saadetiste liikumist ei mõjuta see otsus kuidagi,» sõnas samas Varma.
Ta märkis, et kuigi USAsse saadetud tähitud posti teekonda ei ole praegu võimalik väljaspool riiki jälgida, ei tähenda see, et USPS ise seda teha ei saaks. «Tähitud posti peamine peamine eelis on võimalus vajadusel tagantjärele saadetise teekond taastada ja juhul kui saadetisega midagi juhtuma peaks, siis kindlaks teha, kus ja millal see toimus,» rääkis Varma. Tema sõnul aitab see võimalike pretensioonide korral neid lahendada.