«Kirjutan Omniva tõttu, kuna jälle tundub, et nad teevad midagi illegaalset – nimelt, rahvusvaheliselt ei saa enam osadesse riikidesse saadetud posti jälgida, kuid Omniva poolselt jälgimise teenust müüakse jätkuvalt – näiteks registreeritud maksikiri – ja juba mitu kuud, samas kui selle kohta küsida midagi teenindustest, siis ei ole sellest midagi kuuldud,» rääkis Postimehe poole pöördunud anonüümseks jääda soovinud lugeja, kes on viimase kuu jooksul saatnud postifirmale ka kaks selleteemalist infopäringut.
«11 päevaga sain vastuse, et tõesti USAsse minevaid saadetisi jälgida ei saa,» kirjeldas lugeja, kelle sõnul oli ta täpselt samasuguse copy-paste (identse sisuga – ing) vastuse saanud ka oma teisele kirjale. «Minu küsimus aga polnud ainult USAsse saatmise kohta, vaid üldisemalt, kas Omniva saaks teha ametliku vastuse ja kirjutada, kuhu riikidesse ja mis ajast alates ei saa enam pakke jälgida,» tähendas ta.
Siinjuures märkis ta, et juhul kui saadetisi ei ole võimalik enam jälgida, muutub ka mõttetuks lisatasu maksmine registeerimise eest. «Või oleks mingi põhjus, miks registreerimine oleks jätkuvalt kasulik?» uuris lugeja, kellele tegi veel muret, et kui ta ostabki täna registreeritud maksikirja teenuse ja saadab paki USAsse, siis mismoodi saab tarbija üldse seda pakki üles otsida, kui see kaduma läheb, ning kes sellisel juhul kahju hüvitab.
Omniva kommunikatsioonijuhi kohusetäitja Erki Varma sõnul andis postifirma juba 6. novembril oma kodulehel teada, et USAsse saadetavate postisaadetiste teekonna jälgimine on häiritud. «Tegu on USA posti otsusega enam mitte avaldada infot tähitud kirisaadetiste staatuste kohta, mis asuvad Ameerika Ühendriikide territooriumil,» rääkis Varma, täpsustades, et see ei puuduta mitte ainult Eesti Posti kaudu saadetud kirju.