Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Millist strateegiat kasutab Nike´i juht ettevõtte töötajate arendamiseks?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Nike´i juht Mark Parker
Nike´i juht Mark Parker Foto: SCANPIX

Maailma ühe suurima sporditarvete tootja Nike´i tegevjuht Mark Parker on oma töötajate seas tuntud selle poolest, et ta võib igal hetkel ilma ette teatamata uksest sisse astuda ning nende tegevuse kohta küsimusi esitama hakata, kirjutab Business Insider.
 

«Ma võin tõepoolest esitada palju küsimusi, kuna selle tagajärjel analüüsib tiim kõik asjad korralikult läbi. Ma ei ütle kunagi: «tehke seda» või tehke toda». Ma ei ole mikrotasemel juhtija. Ma ei usu sellesse. Nike´is töötavad uskumatult tugevad töötajad. Nad teavad ise kõige paremini, mida on vaja teha,» rääkis Parker paar aastat tagasi Fast Company´le antud intervjuus.

Uuringud näitavad, et Parkeri strateegiavalik on õigustatud. Harvard Business Review´s hiljuti avalikustatud artiklis väitsid psühholoogid Liz Wiseman ja Greg McKeown, et olemas on kahte tüüpi juhte: «kahandajad» ja «paljundajad». «Kahandajad» ei suuda tihtipeale oma tiimi intelligentsi potentsiaali ära kasutada, kuna nad usuvad, et töötajate võimed on juba olemasolevaga piiratud. «Paljundajate» hinnangul on töötajate võimeid ja oskusi aga võimalik pidevalt arendada ning Wisemani ja McKeowni uuringu järgi on sellise juhtide tiimid pea kaks korda produktiivsemad.

««Paljundaja» tüüpi juhtide üks olulisemaid omadusi on keeruliste küsimuste esitamine, panustades oma töötajate võimetele, et neile vastuseid leida. Iseseisev lahendusteni jõudmine suurendab töötajate enesekindlust ning rahulolu ning samuti ühtsustunnet oma tööandjaga,» selgitasid teadlased.

Tagasi üles