Päevatoimetaja:
Sander Silm

Katse: kas nutiajastu teeb McDonaldsi burgerist restoranitoidu?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy

Kui seni ootasid sööjaid McDonaldsis varem valmis tehtud burgerid ja friikartulid, siis tänu nutiajastu jõudmisele kiirsöögikohta peaks sööjad saama ekstra just nende jaoks valmistatud toidu. Kas see ka nii on, käis Postimehe tarbijatoimetus uurimas Rocca al Mare söögikohas.

Rocca al Mare McDonalds sai Eestis esimesena puutetundlikud ekraanid tellimuste esitamiseks ning ettevõte lubab, et einet asutakse valmistama alles siis, kui külastaja on ise tellimuse sisetanud.

Mõned tunnid pärast söögikoha avamist on nutiajastu testijaid McDonaldsis palju. Tundub, et enamus tellimusi tehaksegi sealt, mitte leti äärest. Näpuga ekraanil meelepäraseid tooteid toksida on mugav, kuid ühel hetkel võib pilt silme eest kirjuks minna, sest erinevaid ikoone on palju.

Et inimesed ikka võimalikult palju ostaks, pakub süsteem enne kinnitamist võimaluse juurde tellida. Lisaks söögile ja joogile pakutakse ka võimalust annetada. Tellitud toidu saab kätte tšekil oleva numbri järgi. Pisut meenutab see lahendus pangasaali või supermarketi lihaletti, kus tuleb lipik peos oodata, kuni sinu number üleval tablool nähtavale ilmub.

Iseteeninduskioski kasutamine võttis aega umbes 30 sekundit ja Big Macki eine valmis pea kahe minutiga. Nii et McDonalds on jätkuvalt kiirsöögikoha nime väärt. Samas on raske uskuda, et kahe minutiga suudeti burger ja friikartulid nö nullist valmis teha, aga just seda McDonalds lubab. Võib-olla tulevikus küll, aga praegu tundub nagu oleks burgerid siiski kuskil juba valmis olnud ja tellijat oodanud. Maitses see nagu tavaline McDonaldsi burger ikka.

Tagasi üles