Täna Postimehes avaldatud artikli «Eesti e-tiiger enam ei möirga» vastukajana laekus anonüümseks jääda soovinud lugeja kiri, kes näeb siinkohal suurt probleemi ka selles, et koolides vähendatakse samm sammu haaval arvutiõppe tunde.
Lugeja kiri: e-tiiger lonkab kahe jalaga, sest koolid vähendavad arvutitunde
Ei möirga jah. Aga miks küll? Sellega seondub ka probleem Eesti riiklikul haridusmaastikul – nimelt ei paku meie põhihariduskoolid õpilastele peaaegu mitte mingisugust arvutiõpet. See on naeruväärne!
Kui mina 90-ndatel põhikoolis käisin, olid mul arvutitunnid, aga nüüd, mil mu oma laps käib juba 7. klassis, pole temal mingisugustki arvutiõpet. Kusjuures laps käib veel reaalklassis! Kooli sõnul pole põhikooli osas arvutiõpet ka tulemas, vaid 8. klassis antakse neile paar tundi teadmisi seoses loovtöö vormistamisega. Kõik!?
Põhjus olevat õppekava, mis ei võimalda neil rohkem lisatunde õpilastele anda, kuna lubatud tundide arv pidavat lõhki minema. Ka kooli tehnilised vahendid jätavad soovida. Tegemist on tubli Tartu kesklinna põhikooliga. Ma pole sugugi kindel, et teistes koolides olukord parem on.
Ega see tiiger ei saagi meil möirata siin Eestis, kui uut põlvkonda, kellel oleks üldse mingi IT-alane teadmiste kogum, peale ei tule. Tiiger lonkab kahe jalaga...
Samal ajal tahetakse tool alt tõmmata erakoolidel, kes on teinud olulise panuse, et pakutavat haridust kaasajastada.
Kurb. Haritud noored peaks olema Eesti prioriteet.