Pärast Estonia Airi tegevuse lõpetamist on selle kinkekaartide omanikud sattunud keerulisse olukorda – neil soovitatakse oma murega pöörduda lennufirma poole, mida enam ei ole. Postimehe tarbijaportaal avaldab meile saadetud avaliku kirja.
Avalik kiri: nõiaring Estonian Airi ümber
Sooviksin avalikult läbi teie lehe pöörduda Estonian Airi poole, kuna Estonian Air on vaatamata nende enda soovitusele nendega ühendust võtta, oma kodulehelt eemaldanud kõik oma kontaktid.
Põhjus, miks kirjutan, on selles, et olen ostnud Estonian Airi veebilehe kaudu 2015. aasta mai kuus 150 euro väärtuses kaks Estonian Airi kinkekaarti. 5. novembril, enne Euroopa Komisjoni otsuse tegemist, helistasin Estonian Airi infotelefonile ning küsisin teenindaja käest, kas peaksin üks aasta kehtivate kinkekaartide eest piletid kiiresti ära osta, kuna lugesin uudistest, et välja ostetud piletite raha inimestele kompenseeritakse. Estonian Airi infoliini töötaja ütles mulle selgelt, et isegi, kui mul ei ole kinkekaartide eest lennupiletit välja ostetud, siis Euroopa Komisjoni negatiivse otsuse puhul ei ole rahast ilmajäämist vaja karta, kuna nii lennupiletite kui ka kinkekaartide raha inimestele hüvitatakse. Lõpetasin kõne kindla tundega, et saan oma raha tagasi.
Nüüd on aga Estonian Airi kodulehele pandud kinkekaartide hüvitamise kohta järgmised laused:
Kui mul on Estonian Airi kinkekaart, kuidas sellisel juhul peaksin käituma? Kas ma saan seda realiseerida asenduslendudel ja/või saan raha tagasi?
Asenduslennud ja piletiraha tagastamine on mõeldud juba välja ostetud lennupiletitele. Kinkekaartide nõuded menetletakse likvideerimismenetluse käigus. Kinkekaardi väärtuse hüvitamiseks pöörduge Estonian Airi poole.
Sooviksin siis pöörduda Estonian Airi poole, aga kus on kontakt!?!? Estonian Airi lehel ei ole mitte ühtegi muud kontakti kui Estraveli telefon ja e-mail. Sinna ma siis ka pöördusin. Vastuseks sain, et Estravel kinkekaartidega ei tegele, pöörduge Estonian Airi poole. Siinkohal on mul ja ilmselt ka kõigil teistel kinkekaardi ostnutel küsimus: kuidas saan ma pöörduda Estonian Airi poole, kui lennukompaniid enam ei ole, ei ole välja kuulutatud likvideerijat ning mitte ühtegi kontakttelefoni, e-maili ega aadressi?!?! Miks soovitab Estonian Air olematu lennukompaniiga ühendust võtta ning selle juures mitte ühtegi kontakti avalikustamata?
Mida siis teha? Oodata? Kas äkki mingite kuude jooksul selgub midagi? Kuid miks ei ole siis selgelt välja öeldud, mida me ootame ja kui kaua? Miks tundub, et kinkekaardi ostnutele raha tagasi ei maksta? Miks kehtib hüvitise saamine ainult lennupiletitele? Ja veel kõige suurem küsimus, miks Estonian Airi infotelefoni teenindaja andis väga tähtsal momendil valeinformatsiooni, et mul ei ole vaja piletit välja osta, ka kinkekaardid hüvitatakse.
Kuna teisiti ei ole võimalik Estonian Airiga ühendust saada, siis sooviksin nendele küsimustele vastuseid teie kaudu.
Ette tänades kõikide Estonian Airi kinkekaardi ostnute nimel
Segaduses Estonian Airi Klient
Kommentaar
Majandusministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda
Kinkekaartide hüvitamine otsustati lõplikult eile (neljapäeval). Kompensatsiooniks antud voucherite väärtus on kokku 6330 ja kinkekaartide väärtus 1650 eurot. Uuel nädalal anname täpsemalt teada, millal ja kuhu peavad kinkekaartide omanikud pöörduma (info läheb EA kodulehele).