Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Estonian Air alustas konsultatsioone koondamiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Tartu rahvusvahelise lennujaama algus: Estonian Air tutvustas 2007. aastal plaani alustada Tartu-Stockholmi regulaarlende.
Tartu rahvusvahelise lennujaama algus: Estonian Air tutvustas 2007. aastal plaani alustada Tartu-Stockholmi regulaarlende. Foto: Siim Kumpas

Täna pärastlõunal algasid läbirääkimised kollektiivseks koondamiseks Estonian Airi juhtkonna ning töötajate usaldusisikute ja ametiühingute esindajate vahel, mille tulemusel alustati koondamiseks konsultatsioone. 

«Kohtusime täna töötajate esindajatega, andsime neile kätte vastavad teated, nüüd saadame need täna kohe töötukassasse. Töötukassal on omad protseduurid, 30 päeva, pluss töötajatel on ka aega reageerida 15 päeva. Need on seadusest tulenevad nõuded,» selgitas Estonian Airi nõukogu esimees, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas ERRile.

Kohtumisel olid arutlusel kollektiivse koondamise põhimõtted ning töötajate arv koos ametinimetustega, keda kollektiivne koondamine puudutab. Ühtlasi vaadati läbi seaduses ja kollektiivlepingutes sätestatud hüvitiste maksmise kord ja lepiti kokku, kuidas kollektiivne koondamine läbi viia.

Eile teatas lennufirma, et tahab teha võlausaldajatele ettepaneku eelistada tööajaid kõikidele teistele võlausaldajatele. Et töötajad töötasu kätte saaksid, peab sellega nõus olema viimne kui üks võlausaldaja. 

Tänasel valitsuse pressikonverentsil sõnas majandus- ja taristuminister Kristen Michal, et toetab ettepanekut maksta töötajaile esimeses järjekorras. «Minu isiklik hoiak on, ja riik on suurim, ent mitte ainuke võlausaldaja, et seda kindlasti tasuks teha,» ütles Michal.

Ministri eelistus on see, et töötajad saaksid oma koondamishüvitised kätte vastavalt kollektiivlepingule. «Keskmise staažiga piloodi puhul on kollektiivlepingu järgi umbes 40 000 eurot, töötukassa puhul umbes 20 000 eurot see koondamistasu,» kõneles minister erinevustest töötajaile. 

Tagasi üles