Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Avies: me oleme kõik õigesti teinud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
AS-i Avies juhi Allan Solli sõnul pole Avies reisijaid kaotanud.
AS-i Avies juhi Allan Solli sõnul pole Avies reisijaid kaotanud. Foto: Liis Treimann

Lennufirma Avies lükkab ümber väited, nagu oleks nende pankrotiprotsess läbipaistmatu ning lennukite tehniline seisukord kehv.

«Pealtnägija» vahendas eile, et kuigi riiklikku tehnilist järelevalvet teostav Eesti Lennuamet on kodumaisele lennuettevõttele Avies teinud juba tervelt kuus ettekirjutust, jätkab mõjukatele Eesti esirikastele kuuluv ja maakohtus pankrotiotsuse saanud kompanii lendude opereerimist nii Stockholmi, Kuressaare kui ka Kärdla liinil.

Endine politsei mõrvauurija, diplomaat ja praegune vandeadvokaat Argo Küünemäe esindab Aviesi kõige tulisemaid vastaseid. Nende sõnul on firma aastaid jultunult riiki petnud, võlausaldajaid hanitanud ja tagatipuks reisijate elu süüdimatult ohtu seadnud.

Avies vastas täna saadetud kirjas, et pankrotiprotsess on olnud läbipaistev ning kõiki võlausaldajaid on informeeritud ka võimalusest vastu vaielda teiste võlausaldajate nõuetele. «Vandeadvokaat Küünemäe klendid ei ole pankrotimenetluses mitte ühelegi nõudele vastuväiteid esitanud,» teatas lennufirma.

«Pealtnägija» vahendas, et seisvatelt lennukitelt võeti lendavatele masinatele asendusosi. Selle avastas tänavu märtsis võlausaldaja ja hooldusfirma juht Valentin Manusha, kes on ühe Aviesile renditud lennuki omanik, aga samal ajal pakub ka tehnojärelevalve ning ekspertiisi teenust.

Avies vastas, et nad jälgivad varuosade staatust ning kasutusaega elektroonselt. Nad lisasid, et Manusha on Aviesi üks omaaegne asutaja ning töötas hiljem tehnilise juhina. Kuid probleemid dokumentatsiooniga viisid ta ametist.

Juba 2014. aastal läks asi nii karmiks, et lennuamet ähvardas ettekirjutuse täitmata jätmise puhul Aviesi lennuloa kuueks kuuks peatada. Tunamullusest aastast alates on ettekirjutusi tehtud kuus.

Avies vastas, et on kasvanud 2011. aastast 30 protsenti aastas ning oli läinud aastal suurima mahuga lennuettevõte Eestis. «Lennuameti kõrgendatud tähelepanu aitab kaasa lennundusettevõtete kvaliteedi- ja juhtimissüsteemi arengule,» kirjutas Avies.

Rootsi Pilootide Assotsiatsiooni president Martin Lindgren sõnas, et eestlastel polnud Rootsis vajalikke tehnikuid ning vahejuhtumeid pisendati hirmust lendude ärajätmise ees.

Avies ütles, et nad kasutasid Rootsis lennuameti poolt heaks kiidetud liinihooldusjaamu.

Lennufirma lisas, et läinud aasta esimese üheksa kuuga kontrolliti Aviesi lennukite tehnilist seisu Rootsis vaid kaks korda. 

Tagasi üles