«Mis alusel hakkas SEB alates 1. novembrist koguma teenustasu arvelduskonto omamise eest üks euro kuus? Minul on SEB-s kahjuks kolm arvelduskontot, seega 36 eurot aastas + kaardihooldustasu ja ülekande tasud. Lahe kümnis, mis järgmiseks - panga kliendiks saamise tasu? Kui novembri algusest läksid esimesed summad maha, helistasin infosse, aga sealt teavitati rõõmsalt, et nii see ongi ja sellest teavitati juba kaks kuud tagasi inimesi. Kogusumma kõigi kontode pealt on pangale ilus kopikas. Minult said kolm eurot juba kätte, kuna kolm erineva ettevõtte kontot,» oli küsija pahane.
Lugeja küsib: mis alusel hakkas pank 1. novembrist lisaraha nõudma?
Vastab SEB panga kommunikatsiooni projektijuht Maarja Gavronski.
Kui klient kasutab arvelduskontosid aktiivselt ja teeb neilt regulaarselt makseid, siis soovitame tal valida arvelduspakett. Pakume äriklientidele igapäevaste rahaasjade korraldamiseks erinevaid arvelduspakette, mis arvestavad kliendi vajadustega. Need sisaldavad kõiki olulisi igapäevaseid pangateenuseid ja kindla kuutasuga saavad kliendid selge ülevaate oma igakuistest pangateenuste kuludest. Õige paketi abil võib teenustasudelt kokku hoida märkimisväärse summa aastas.
Kui kliendil on olemas SEB arvelduspakett, siis alates 1. novembrist jõustunud muudatus (arvelduskonto kuutasu 30 senti erakliendile ja üks euro ärikliendile) teda ei puuduta, sest kõikide arvelduspakettidega on arvelduskonto endiselt kuutasuta.
Viimastel aastatel lisandunud riiklikud regulatsioonid (nt. tunne oma klienti põhimõte ja FATCA) tähendavad paratamatult seda, et nii pankadel kui ka klientidel tuleb täita täiendavaid kohustusi ja see on muutnud pangateenused kallimaks. SEB eesmärgiks on olla hinnastamisel õiglane ja läbipaistev. Kui regulatsioonidest tulenevaid kulusid katta täielikult läbi teenuste hindade, siis mõjutab see eelkõige aktiivseid kliente. Meie hinnangul ei ole see õiglane ja seetõttu kehtestasime arvelduskonto kuutasu, millega ka vähem aktiivsed kliendid panustavad regulatsioonide karmistumisest tulenevate kohustuste kulude katmisse.
Muudatusest teavitasime kliente kaks kuud ette.