«Selgus, et propelleri jäätumisvastane süsteem ei töötanud. Ometi lendasid nad talvises Rootsis ja see on päris ohtlik,» tõdes Rootsi Pilootide Assotsiatsiooni president Martin Lindgren.
«Jään siin vastuse võlgu konkreetsete teemade osas, et kas ta tegi või ei teinud,» kommenteeris lennuameti peadirektor Kristjan Telve.
Avies võitis 2011. aastal hanke mitme Rootsi riigi poolt doteeritud siselennu teenindamiseks. Nelja aasta jooksul oli neil seal neli rasket intsidenti, kus oli õnne, et keegi viga ei saanud. «Neil oli lennukitega tehnilisi probleeme, need lagunesid. Lisaks oli neil peaaegu katastroofiga lõppenud intsident Svegis, kui mõlemal mootoril kadus jõud,» tõi Lindgren välja.
Kui uudised neist intsidentidest üldse Eestisse jõudsid, pisendas tegevjuht Allan Soll nende tähtsust ja andis mõista, et tegu on ülereageerimisega ning Eesti firma pahatahtliku turult välja söömisega. Rootslaste sõnul lendasid eestlased lihtsalt väljendudes logudega ja kui midagi juhtus, püüdsid seda maha vaikida.
«Piloodid ei kandnud ette, kui lennuk katki läks, sest meie andmetel nad kartsid, et siis jäetakse lennud ära ja Rootsis ei olnud neil vajalikke tehnikuid. Nii jätkasid nad lendamist tehniliselt mittekorras lennukiga, mida poleks tohtinud lendama lubadagi,» märkis Lindgren.
Trikk on selles, et meie registris olevatele Aviesi lennukite üle peab isegi Rootsi pinnal tehnilist järelevalvet teostama Eesti lennuamet.
«Pealtnägija» käsutuses on mahukas kirjavahetus, mis tipneb sellega, et Kristjan Telve tunnistab Rootsi kolleegidele, et lennuamet on väga mures Aviesi tegevuse üle Rootsis, kuid tunnistab ka, et Eesti lennuametil jääb vajaka kohalolust Rootsis. Tänavu 6. märtsil katkestas Rootsi transpordiamet lepingud Aviesiga. Seda põhjendati ühelt poolt küll lendude hilinemise ja ärajäämisega, aga teisalt tõsiste intsidentidega.