Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kuidas luua kolme nädalaga lennufirma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
NAGi juhatuse esimees Jaan Tamm (üleval rõdul) ütles, et firma tugev eelis on riigi otsus süstida ettevõtte algkapitali 40,7 miljonit eurot, mis annab ettevõttele aega jalad alla saada.
NAGi juhatuse esimees Jaan Tamm (üleval rõdul) ütles, et firma tugev eelis on riigi otsus süstida ettevõtte algkapitali 40,7 miljonit eurot, mis annab ettevõttele aega jalad alla saada. Foto: Eero Vabamägi

Kui Nordic Aviation Group (NAG) kuu aega tagasi kolme töötajaga loodi, oli juhatusel vaja varem kokkulepitu tegelikult vaid ellu viia. Uue lennufirma asutamise kavad olid kulisside taga valmis kirjutatud juba hilissuvel.

Kurioossel kombel on Eestil praegu uus riiklik lennufirma tänu juhuste kokkusattumisele, et ASil Infortar on kolm korda ebaõnnestunud osta Estonian Airi enamusosalus.

Loo alged ulatuvad aastasse 2007. Just siis läks vastne Estonian Airi nõukogu liige Jaan Männik Tallinki suurosaniku AS Infortari juhi Ain Hanschmidti jutule. Männik oli mures: ta polnud üldse rahul Estonian Airi arenguga sel ajal, kui 67 protsenti rahvusliku lennufirma aktsiatest kuulus Põhjala lennufirmale SAS. Tallinnast nappis lennuühendusi ja Vene pankurite raha toel jõuliselt paisuva airBalticuga oli järjest raskem sammu pidada. Männik pakkus, et Tallinki ja Estonian Airi lähenemine võiks tuua hea sünergia.

Tagasi üles