Koolitaja Deborah Mitchell jagab portaalis Entrepreneur.com nelja soovitust, mille abil on võimalik igapäevast kolleegidega ja alluvatega suhtlemist vabamaks ning heatujulisemaks muuta.
Neli nippi, mis muudavad igapäevase kontorisuhtluse positiivsemaks
Alusta alati positiivsel toonil
Ükskõik, kas tegu on näost-näkku vestlusega, meiliga, telefonikõnega, kohtumisega või mingit muud laadi suhtlusega – alati tuleks alustada millegi positiivse ja tähendusrikkaga. Kui sa võtad ohjad enda kätte ning alustad vestlust heatujulisena, aitab see paika panna kogu edasise suhtluse tonaalsuse. Tavaliselt üritavad inimesed matkida oma vestlupartneri tuju ning seega saad enda poolt investeeritud positiivsuse suure tõenäosusega ka kuhjaga tagasi.
Esita suunavaid küsimusi
Suunavate küsimuste esitamine on parim viis uue informatsiooni hankimiseks. Seda tüüpi küsimused ei eelda väga täpset vastust, vaid pigem viivad vestluse mingile sinu poolt valitud territooriumile.
Kiida vähemalt korra päevas
Kui sa näed, et kolleeg või alluv on hakkama saanud millegi positiivsega, ära karda teda ka hea sõnaga meeles pidada. Tunnustus on üks olulisemaid mittemateriaalseid põhjuseid, miks inimesed üldse tööd teevad ning see ei nõua tunnustajalt tegelikult mitte midagi muud peale siiruse.
Palu kolleegidel ja alluvatel jagada teistega ka oma väiksemaid edusamme
Igas organisatsioonis on iga päev täis väiksemaid ning suuremaid õnnestumisi, kuid inimesed ei tea nendest midagi, kuna neist ei räägita. Kuigi edulugude jagamine võib esmapilgul tunduda hooplemisena, aitab see tegelikult kaasa hoopis kolleegide motivatsiooni kasvatamisele ning positiivsust ning edukust tähtsustava ettevõttekultuuri loomisele.