Ei ole veel teada, kas Estonian Air lastakse pankrotti või likvideeritakse, sõnas nüüdseks endise rahvusliku lennufirma tegevjuht Jan Palmér, kes ootab otsust järgmise nädala lõpuks.
Estonian Airi lõpp on lahtine
Omaniku ehk riigi otsusest sõltub tema sõnul ka see, mis saab töötajaist. Pankroti puhul on lihtne – töötajale makstakse saamata jäänud töötasu ning puhkusehüvitis. «Likvideerimise puhul tekib küsimus, mida me tohime teha,» ütles Palmér. Ta ütles, et sel juhul palutakse töötajail jääda koju, kuid pole teada, kas või kuidas seda tasustatakse.
«Jäävad alles vaid need töötajad, keda on vaja Estonian Airi likvideerimiseks,» sõnas Palmér. Neid töötajaid on umbes 10-12. Ettevõtte likvideerimisprotsess kestab vähemalt kuus kuud.
Ta avaldas lootust, et Estonian Airi töötajad kandideerivad uude lennufirmasse. «Ma tean, et mõned neist alustavad üsna pea,» ütles Palmér, lisades, et juba sel või järgmisel nädalal.
Valitsus on otsustanud, et vajab heade lennuühenduste tagamiseks oma lennufirmat ning selles valguses oli Nordic Aviation Groupi loomine väga agressiivne ja õige otsus, leidis tegevjuht. See on ka ainuke võimalus, kuidas tagada otseühendused Euroopa olulisemate punktidega.
Küll aga jääb talle arusaamatuks Euroopa Komisjoni otsus, eriti peale seda signaali, mille valitsus uue lennufirma loomisega saatis. Ta tõmbas paralleeli Itaalia lennufirmaga Alitalia, mis sai 2013. aastal kapitalisüsti riiklikult postifirmalt. Seejuures läks Alitalia pankrotti aastal 2008 ning avati taas aasta hiljem. «Mul on raske mõista, miks lasti pankrotti pisike lennufirma Euroopa äärealal,» tunnistas Palmér.