Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugejate lood: Estonian Airi kadumine lööb valusalt rahakoti pihta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
7. novembri õhtul 17.30 paiku saabus Tallinna lennujaama viimane Estonian Airi lend.
7. novembri õhtul 17.30 paiku saabus Tallinna lennujaama viimane Estonian Airi lend. Foto: Erik Prozes

Kuigi riik lubab Estonian Airi klientidele ostetud piletite eest raha tagasi maksta, on paljud kliendid pahased, sest nüüd on neil valik – kas loobuda lendamisest või osta senisest märksa kallimad piletid.

«Estonian Air kaudu sai ostetud jätkulend Veneetsia-Brüssel-Tallinn, kuigi esimese osa reisist teostab Brussel Airlines, on broneering tühine,» kirjutab Olev.  Ta lisas, et nüüd tuleb tal osta uus pilet, mis on ligi kolm korda kallim.

«Minu asenduslend 3. jaanuaril, mil pean lendama, on mulle, lapsele ja beebile 600 euro võrra kallim. Kedagi ei huvita, keegi ei vastuta. See summa on suur osa minu kuusissetulekust,» kirjutab üks lugeja. Ta lisab, et tegu on tavalise Euroopa pealinnaga, kuhu uus kompanii ei lenda. «Kui mulle poleks kuude viisi hämatud, oleksin juba ammu ja palju soodsamalt uued piletid hankinud,» on ta pahane.

Jõuluks koju reisida soovinud lugeja sõnul saab ta Estonian Airi piletite eest küll raha tagasi, kuid selle summa eest uue firma pileteid samaks ajaks ei ole võimalik saada – välja tuleks käia pea kaks korda suurem summa. «Ei ole normaalne, et Euroopa- siseselt tuleb edasi-tagasi lennu eest maksta 700 eurot. Seega jääb mul vist jõuluks koju tulemata ning jõulud veedan üksi, perest eemal. Esimest korda elus,» oli ta nukker.

Ta on pahane, miks ei oleks valitsus võinud oodata Estonia Airi sulgemisega kaks kuud või anda inimestele võimalus vahetada lisatasuta pilet ümber uue ettevõtte pileti vastu. «Seda viimast ka osaliselt majandusministeeriumi esindaja mingi hetk u lubas. Nüüd aga igaühe enda mure. Väga paljud eestlased üle Euroopa ja maailma tulevad jõuluks Eestisse, või oleks tulnud,» kirjutas ta.

 2016 a. veebruaris lõppeva reisi viimane lend oleks pidanud olema Estonian Airi  otselend Stockholm (Bromma) - Tallinn. Hind koos  tasuta pagasiga 62 eurot. «Nüüd olen olukorras, kus odavaim otselend maksab samaks päevaks 100 eurot koos pagasiga (Adria Airways). Nii et rohkem kui 30 protsendine hinnatõus ning seda vahet keegi ei hüvita,» kirjutab lugeja. Muud firmad otselendusid ei tee ning ka AirBalticu läbi Riia loksumine maksab koos pagasiga peaaegu sama hinna (64+30 EUR), mis Adria pakub otselendu koos tasuta pagasiga.

Lisaks ei ole enam võimalik Stockholmi kesklinna lähedal asuvast  Bromma lennuväljast,  vaid ainsad otselennud toimuvad Arlanda lennuväljalt, kuhu pääsemiseks läheb rohkem aega ja rahaline kulu on samuti suurem. «Kui Nordic Aviation Group tahaks näidata, et nad hoolivad Estonian Airi  klientidest ning tahavad neid  omale üle võtta, siis võiks nad teha ettepaneku lendude kallinemise ja lisatranspordikulud (mis on seotud uute lennupiletite ja lennujaama muutumisega) hüvitamiseks,» tegi ta ettepaneku.

Üks lugeja ostis piletid  KLM-i kaudu, sest juba mitu kuud tagasi tundus Estonian Airi kaudu piletite ostmine  riskantne valik. «Minu reisini on veel paar nädalat aega, aga reis tõsteti ilma lisakuludeta Adria lennule (kõne KLM-i  viis minutit), mille väljumisajad on täpselt samad, mis Estonian Airil,» kirjutab ta. Oleks piletid olnud Estonian Airist  ostetud, siis saaks ta praegu tagasi 160 eurot, kuid uued piletid tuleks osta 350 euro eest.

Tagasi üles