Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Grand Cherokee veab Chryslerit august välja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX.

Chrysler teatas, et on oma puhaskahjumi kolmandas kvartalis poole väiksemaks saanud ning tõstis sellest lähtuvalt ka kogu aasta kasumiprognoosi.


USA firma, millest viiendik itaallaste Fiatile kuulub, on kvartaliga sularaha juurde genereerinud ja turuosa võitnud.

Selle eest tänab Chrysler oma järgmise põlvkonna ehk 2011. aasta Jeep Grand Cherokeed.

Chrysler kandis ette 84 miljoni dollarilise netokahjumi, teise kvartali kahjum oli 172 miljonit dollarit. Netokäive oli 11 miljardit dollarit ehk 5,2 protsenti enam kui teises kvartalis.

Mulluste näitajatega neid numbreid võrrelda ei saa, kuna eelmisel aastal pankrotistunud ning USA ja Kanada maksumaksjate rahaga restruktureeritud Chrysler finantstulemusi ei avaldanud.

Sularaha olevat firmal kokku 8,26 miljardi dollari väärtuses, juuni lõpu seisuga oli seda 7,84 miljardit dollarit. Autofirma lisas, et vajadusel on käepärast 2,3 miljardit dollarit USA ja Kanada abilaenu raha, mis siiani välja võtmata.

Chrysleri ja Fiati tegevjuht Sergio Marchionne ütles, et viimaste andmete valguses võib kinnitada, et «firma on lisaks lubaduste täitmisele ka 2010. aasta finantseesmärke ületamas».

Chrysler loodab saada aasta lõikes 700 miljonit dollarit ärikasumit. Varasemalt prognoositi, et tullakse ots otsaga kokku või saadakse 200 miljonit kasumit, mitte enam.

Chrysleri suurimad aktsionärid on ametiühingu United Auto Workersi tervishoiufond ning USA ja Kanada valitsused. Juba tuleval aastal plaanib Marchionne firmaga tagasi börsile tulla.

Chrysleri müük on pärast pankrotti läinud päris rõõmsalt. Seda vaatamata sellele, et uusi mudeleid pole ning analüütikud ei ole päris kindlad, kas Detroiti kolmiku väikseim liige pikemas perspektiivis elujõuliseks osutub.

Oma «uut elu» alustas Chrysler peamiselt autorendi firmade ostude toel ning pakkus ka üliheldeid allahindlusi ja soodustusi. Mille puhul analüütikud hoiatasid, et selline strateegia seab pikemas perspektiivis kasumlikkuse ohtu.

Suvel paisati turule uus Jeep Grand Cherokee, mis hästi vastu võeti. 2011. aasta lõpuks peaks jõudma rahva ette veel 15 uut või värskendatud masinat.

Tuleval nädalal tutvustab Fiat Los Angelese autonäitusel Fiat 500 Põhja-Ameerika versiooni.

Kolmandas kvartalis oli Chrysleri turuosa USAs 9,6 protsenti, mis on enam kui mullused 8 protsenti.

Internetis autohindamise teenust pakkuva Edmunds.com’i andmetel on Chrysler viimase aastaga oma soodustusi enam kui 5 protsenti koomale tõmmanud. Oktoobris «kinkis» Chrysler aga iga sõiduki pealt ostjatele vähem kui rivaalid General Motors ja Ford.

See, et Chrysleril hästi läheb, on Fiatile teretulnud uudis, sest neil endil on turuosa nii kodus Itaalias kui mujal Euroopas käest libisemas.

Kodumaal on käimas ka vihane võitlus ametiühingutega. Marchionne ähvardab tootmise sealt ära kolida, kui talle tööjõukulude ja -reeglitega vastu ei tulda.

Lähitulevikus aga Chrysleri edu Fiati finantstulemusi veel helgemaks ei muuda.

Oktoobris ütles Marchionne, et Fiat on valmis kasvatama oma osalust Chrysleris 31 protsendi peale. Ta lisas, et 51 protsendi peale minekut ei ole veel otsustatud.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Tagasi üles