/nginx/o/2010/11/09/463397t1h5cf9.jpg)
Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josingu sõnul on Eestis müüdav õlu ja siider tunduvalt suurema alkoholisisaldusega kui Põhjamaades müüdavad variandid.
Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josingu sõnul on Eestis müüdav õlu ja siider tunduvalt suurema alkoholisisaldusega kui Põhjamaades müüdavad variandid.
«Eesti ja Ida-Euroopa riikide fenomen kipub olema selles, et meil on siidrid ja õlled tunduvalt kangemad kui näiteks Põhjamaades,» selgitas Josing.
«Kui meie õlu ja siider oleksid natuke lahjemad, siis seda absoluutalkoholi tarbimise näitajat annaks väga ilusasti ja kiiresti alla tuua, sest praegu on keskmine müüdava õlle protsent Eestis üsna kõrge – viie ja kuue vahel,» lisas ta. Näiteks Soome tavalises toidupoes võib müüa kuni 4,7 protsendilist ning Rootsis kuni 3,5 protsendilist alkoholi.
2009. aastal ostis konjunktuuriinstituudi andmeil Eesti inimene keskmiselt 71 liitrit õlut, pea 11 liitrit džinnijooki long drink ning kolm liitrit siidrit.