Jah, see on täiesti aktsepteeritud abi.
Aga oma lennufirmale ei tohi seda maksta?
Peab olema aus konkurss ja kui oma lennufirma pakub kõige paremad tingimused, siis palun väga.
Nüüd me andsime oma lennufirmale ka toetust, aga ilma konkursita?
Kui olite Euroopa Komisjonis transpordivolinik, siis nägite kogu seda tralli peaaegu algusest lõpuni pealt. Meile heidetakse nüüd ette, et me ei küsinud Euroopa Komisjonilt nõu ja luba oma lennufirmale järjekordse rahasüsti tegime. Millist nõu teie toona Eesti valitsusele andsite?
Siin tuleb tõmmata selge piir vahele. Meid kõiki komisjoni volinikke, kel on mingisugused majandusharud käepärast, ei lastud põhimõtteliselt konkursiotsuste juurde . See osa komisjonist, kus asub konkurentsivoliniku kabinet, on soomusklaasiga eraldatud ja sinna ei saa mitte keegi sisse.
Üks asi on Brüsselis kohapeal, aga see ei takista volinikul oma valitsusele head nõu anda?
Mis me tegime, oli see, et kui Estonian Airile anti teinekord abi, siis sai tungivalt soovitatud, et rääkige vähemalt enne, et oleks komisjonis mingisugunegi arusaam olemas, kas seda võib teha või mitte. Seda on komisjonis pahaks pandud, et probleem oli juba, kui esimesed rahasüstid olid tehtud.
Oli olnud üks väiksem süst ja siis SASilt osaluse väljaostmine.
Just. Nüüd on kokku 57 miljonit eurot pluss veel üks laen. Mäletan ühte rahasüsti, kus mõningad inimesed ütlesid Eestis, et me teeme selle rahasüsti ära, et ei ole teistsugust võimalust. Siis sai küll hoiatatud. Kui uurimist juba alustati aastal 2013, siis üritasime, aga põhimõtteliselt oli siis ja on ka praegu ots Eesti valitsuse käes. Komisjon on olnud vastutulelik, andnud pikalt aega seletada ja tulla välja uute plaanidega. Ja ka mitu kuud hiljem jälle seletada, et äkki tuleb midagi välja.