Päevatoimetaja:
Sander Silm

7 asja, mida me teame Estonian Airi olukorra kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Toomas Huik/Postimees

Homme peaks tulema Estonian Airi riigiabi otsus, millest sõltub, kas meie sinilind jääb lendama või läheb hingusele.

1. Otsust oodatakse laupäeval.

Euroopa Komisjon alustas Estonian Airile antud riigiabi seaduslikkuse uurimist juba 2013. aastal, et hinnata, kas riigfirmale antud abi on kooskõlas konkurentsireeglitega. Euroopa Komisjoni konkurentsi osakonna kõneisik Ricardo Cardosa ütles: «Meie uurimine Estonian Airi suhtes on käimas ning selle tulemust ei ole võimalik praeguses staadiumis öelda.  Otsust ei ole tehtud.» Samas mitmed allikad on teatanud, et otsus tehakse teatavaks homme.

2. Riik on valmis mustaks stsenaariumiks.

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal sõnas hommikul ERRi uudistele, et hea omanikuna on riik valmis ka kõige mustemaks stsenaariumiks. Kui otsus tuleb negatiivne, lendavad juba pühapäevast teised lennukid. 

3. Uus firma juba tegutseb lahenduse nimel.

Riik on hakanud negatiivseks otsuseks valmistuma juba septembris, luues Nordic Aviation Company ja pannes sinna etteotsa nimekaid tegelasi – endine Infortari tegevjuht Jaan Tamm ning Erik Sakkov, kes oli enne lennujaama turundusjuht. Infortar on valmis Estonian Airi üle võtma riigiabi positiivse otsuse korral. Positiivse otsuse korral liidetakse Estonian Air Nordic Aviation Groupiga. Negatiivse otsuse korral hakkab tegutsema uus lennufirma.

4. Piletid vajadusel asendatakse

Estonian Airi pileti ostnutele otsitakse uued piletid esimeste päevade jooksul. «Valitsus on võtnud hoiaku, et piletid kompenseeritakse,» teatas ta. Minister lisas, et läbi on mõeldud ka see, kuidas negatiivse otsuse korral informeerida ja teenindada inimesi, kes on juba reisil või kellel on reis kavas.

Inimesed, kes on ostnud endale Estonian Airi piletid, siis neile otsitakse esimestel päevadel uued reisilahendused ning neile, kes on oma piletid ostnud pikemas plaanis ette, siis neile korvatakse piletimaksumus, mis on ostetud Estonian Airist.

5. Teised lennufirmad on ootel

Lende on valmis üle võtma ka teised lennufirmad.  Sloveenia firma Adria Airways on avaldanud elavat huvi alustada vähemalt kahe Estonian Airi liini teenindamist. Vähemalt ühe liini võtab ajutiselt üle Austria firma InterSky. Adria Airways tahab hakata teenindama Tallinna-Kiievi-Tallinna igapäevaseid otselende.

6. Estonian Air'ile piletite müümist on piiratud

Pileteid ei paku Estonian Airi lendudele enam ei bookinghouse.ee ega Sky24. Küll aga pakutakse pileteid ümberistumistega erinevates lähilinnades. Portaalis Skyscanner.net, mis võrdleb mitmete portaalide pakkumisi, oli saada täpselt üks Estonian Airi lennupakkumine.

7. Reisifirma soovitas Estonian Airi kadumiseks valmis olla. 

Ka reisifirmad on Estonian Airi suhtes ettevaatlikud. Go Traveli tootejuhi  Age Põdra sõnul tuleb valmis olla Estonian Airi kadumiseks. «Meie jaoks tähendab see loomulikult lisatööd ja tohutut töökoormust, nii et kõik meie reisikonsultandid on saanud juhised olla valmis, akud laetud, istuda töölaua taga, eraelu lõpetada ja hakata tegelema klientide abistamisega vastavalt sellele, kus meie kliendid parajasti on ja millist abi nad vajavad,» sõnas Põder ja täpsustas, et nädalavahetusel on tööl need reisikonsultandid, kelle klientidel on Estonian Airi piletid. 

Tagasi üles