Seadus lubab juba täna kõnniteele ning jalgratta- ja jalgteele teatud liiki sõidukeid – näiteks jalgratast ja tasakaaluliikurit. Seega midagi põhimõtteliselt uut ei ole, kuid maanteeameti hinnangul on siiski võimalik, et tulevikus on vaja midagi täiendavalt reguleerida.
«Esialgu sõltub väga palju roboti funktsionaalsest võimekusest – kas ta suudab võimalikud probleemid iga kord tuvastada, need ise lahendada või neist jälgivale operaatorile teada anda,» ütles Postimehe tehnikaportaalile maanteeameti spetsialist Villu Vane.
Vane sõnul on küsimus selles, kas robot mõistab tema ümber toimuvat inimesega sarnaselt või mitte. Hilisemas faasis saab ilmselt probleemiks see, kui roboteid koondub mingisse piirkonda palju ja jalakäijad seetõttu enam teele ei mahu.
Üheksa kaameraga seadeldis on küll mõeldud väiksemate kandamite vedamiseks kõnniteedel, kuid vajab enne turule jõudmist tõenäoliselt veidi timmimist, kuna põrutas alles kahe päeva eest ETV otse-eetris selle teelt mööda sammunud saatejuhile kandadesse.
«Ikka kipub mulle otsa sõitma. Aga valus ei olnud,» tunnistas robotile ette jäänud Ringvaate saatejuht Marko Reikop selles saatelõigus. Starship Tecnologies asutaja Ahti Heinla arvas, et Reikop kõndis robotile ette veidi liiga kiiresti, kuid see on ehitatud piisavalt kergeks ja aeglaselt liikuvaks, et ka kokkupõrke korral midagi halba ei juhtuks.
Kümne kilomeetri kohalevedu
Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernitsa sõnul peakski robot kõnniteedel liiklemiseks vastama kolmele peamisele tingimusele, et need ei avaldaks meie liikluse ohutusele olulist negatiivset mõju: