Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kaubanduskoda on läbipaistmatu vaheseina vastu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Triin Ärm
Copy
Alkohol.
Alkohol. Foto: Toomas Huik/Postimees

Kuigi kaubanduskoda toetab osa alkoholi- ja reklaamiseaduse muutmise eelnõu eesmärkidest, ei avaldata toetust läbipaistmatu vaheseina ehitamisele jaekauplustesse.

Samuti ollakse vastu tanklates alkoholi müügi keelamisele ning koja hinnangul põhjendamatult rangetele alkoholireklaami piirangutele, teatas kaubanduskoda.

Leiti, et neil muudatustel võib küll olla teatav mõju alkoholi tarbimisele, kuid milline ja kui mõjus, on koja hinnangul selgusetu. «Oleme vastu muudatustele, mis ei aita olulisel määral kaasa soovitud eesmärkide täitmisele, on läbi analüüsimata ning sisuliselt põhjendamata, kuid avaldavad ettevõtjatele negatiivset mõju,» selgitati.

Koda toetab eelnõu eesmärki vähendada alkoholi kättesaadavust alaealistele ning võitlust alkoholi liigtarbimise vastu. Näiteks on ettevõtjad avaldanud toetust ideele paigutada alkohoolsed joogid kaupluses ülejäänud müügisaalist mõtteliselt eraldatud alale.

«Samuti on selge, et mõjusaim meede alkoholi liigtarbimise ja noorte hulgas kättesaadavuse vähendamiseks on toote hind, mille osas otsustas Riigikogu suvel konkreetseid ja mõjusaid meetmeid rakendada, tõstes ennaktempos oluliselt aktsiise, mis rakenduvad igal järgneval aastal,» selgitas koda.

Tagasi üles