Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Taksojuht paljastab: kuus kõige tüütumat klienti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Taksojuhi töö ei ole kergemate killast – sarnaselt teenindajale tuleb tal igapäevaselt kokku puutuda ja suhelda väga erinevate, aegajalt ka tüütute klientidega.

12 aastat Bostonis taksojuhi ametit pidanud Emir Ayed rääkis Business Insiderile oma värvikamatest kogemustest klientidega ning eriti häirivatest inimestest.

1. Kliendid, kes kohtlevad taksojuhti oma teenrina. Kui klient püüab vilistades taksot peatada, Ayed üldjuhul ei peatu, sest mitmetes kultuurides peetakse seda lugupidamatuks. Nii ka Ayedi kodumaal Alžeerias. «Seda tehes kohtled taksojuhti kui koera,» ütles ta. On ka kliente, kes istuvad taksosse tervitamata ning teatavad järsult sihtkoha aadressi. Ka see tekitab taksos ebameeldiva õhkkonna. Selle asemel võiks takso peatada käega viibates ning sisse istudes vaadata juhile silma ning teda viisakalt teretada.

2. Kliendi sihtkoht on lühikese jalutuskäigu kaugusel. Ayedi sõnul on pikemad sõidud need, mis hea sissetuleku tagavad. Lühikesed sõidud ei ole seda väärt, eriti veel siis, kui klient laseb end kaua oodata. «Nad arvavad, et teevad su elu lihtsaks, öeldes, et teeme vaid lühikese sõidu,» ütles Ayed. Kui on võimalik, kõnni oma sihtkohta jala või toimi nagu Ayedi kunagine klient. Naine kandis vihmase ilmaga kontsakingi ning soovis sõita vaid paari kvartali kaugusele. Lisaks pidi juht teda pool tundi ootama, ent naine maksis talle selle eest kolmekordse tasu.

3. Klient tahab «juhtida» tagaistmelt. «Kujutage ette, et keegi vaatab pidevalt üle su õla ning räägib, kuidas sa käituma peaks,» avaldas Ayed. Ta lisas, et juhi kohustus on teada kõige kiiremat ja sobivamat marsruuti sihtkohta, või vastupidisel juhul seda küsida. On aktsepteeritav, kui klient teatab autosse istudes, millist teed pidi ta soovitab sõita ning edaspidi hoidub juhti õpetamast.

4. Klient käseb juhil seadust rikkuda. On arusaadav, et inimene soovib sihtkohta jõuda võimalikult kiiresti ja soodsalt, ent mingil juhul ei ole seda tehes juhil õigust kiirust ületada või liiklusseadust rikkuda. Lisaks pole aktsepteeritav pakkuda selle eest raha, et taksojuht sõidaks näitaks punase tulega üle ristmiku. Kiirustamise ja närveerimise asemel peaks klient jätma endale piisavalt aega, et jõuda ka aeglasema liikluse puhul õigeks ajaks sihtpunkti.

5. Klient on liiga purjus. Taksosse oksendades või seal uinudes vihastad juhi kindlasti välja. Korra sõidutas Ayed meest, kes oli unustanud, kuhu ta oma auto parkis ning palus taksojuhil ringi tiirutada. Hullem oli aga see, et mees komberdas lõpuks taksost välja maksmata. Taksopeatusse naastes tuli peale aga sama klient ning tasus oma võla.

6. Klient koonerdab jootrahaga. Taksojuhi karjäär pole just kõige tulusam, kuid ka tema peab oma pere ära toitma. Paljud kliendid ei jäta jootraha või lubavad juhil endale jätta vaid peenraha. Kehvemal ööl ei pruugi jootraha taksojuhi taskusse üldse jõudagi. Ayedi arvates võiks jootraha jätta minimaalselt kaks dollarit lühikese ning kolm dollarit pikema sõidu puhul.

Tagasi üles