Päevatoimetaja:
Sander Silm

Konteinerlaevade reeder Maersk vähendab 4000 töökohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Maerski konteinerlaev.
Maerski konteinerlaev. Foto: maersk.com

Maailma suurim konteinerlaevade reeder Maersk Line teatas täna, et vähendab ettevõtte efektiivsuse suurendamise programmi raames 23 000 kaldatöökohast vähemalt 4000.

Maerski börsiteate kohaselt võimaldavad organisatsioonilised muudatused ning jätkuv digitaliseerimine ja automatiseerimine ettevõttel vähendada personali vähemalt 4000 inimese võrra 2017. aasta lõpuks. Koondamised on kavas hoida minimaalsed, kasutades ära loomulikku töötajate lahkumist (pensionile, teisel tööle jm).

«Täna on meid vähem kui aasta tagasi. Järgmisel aastal on meid veel vähem ja ülejärgmisel aastal samuti. Me ei tee neid otsuseid kergelt, kuid need on vajalikud sammud meie tegevuse muutumiseks,» ütles Maersk Line'i tegevjuht Søren Skou firma pressiteate vahendusel.

Maerski hinnangul suudetakse kokkuhoiuprogrammi vähendada müügi-, administratiiv- ja personalikulutusi kahe järgmise aastaga 250 miljoni USA dollari võrra, sealhulgas juba järgmisel aastal 150 miljoni jagu.

«Me oleme parasjagu Maersk Line'i muutmise protsessis. Teeme oma organisatsiooni õhemaks ja lihtsamaks. Tahame parandada digitaalselt klientide teenindamist ja samas töötada nii efektiivselt kui võimalik,» ütles Skou.

Ühtlasi teatas Maersk täna, et vähendab oma marsruute 35 võrra ning kärbib veomahtu, reageerides turu väljavaadetele aasta viimases kvartalis ja ka tuleval aastal. Optsiooni kaheksa uue konteinerlaeva tellimiseks ei kasutata ning teise kaheksa laeva ehitamise otsus lükatakse edasi.

Kui varem ootas Maersk uuelt aastalt nelja miljardi dollari suurust käivet, siis täna kärbiti prognoos 3,4 miljardi dollarini.

«Maersk Line on viimastel aastatel võtnud ette samme kuluefektiivse ja sujuva tegutsemise tagamiseks, kuid siiski mõjutab praegune konteinerlaevanduse turu vähikäik ka meie äri,» ütles Maerski grupi tegevjuht Nils S. Andersen.

Tagasi üles