E-poes tellimuse esitamisel ja tasumisel tuleb tarbijal valida mitmete makselahenduste vahel endale sobiv ja turvaline maksmisviis – üha enam kliente eelistab pangalingi kaudu tasumise kõrval ka krediitkaardimakset.
E-poes tasutakse üha enam krediitkaardiga
Selle aasta suuremate Euroopa riikide e-kaubanduse maksete statistika näitab, et riigiti tarbijate makseviiside eelistused erinevad. «Statistika põhjal sarnaneb Eesti tarbija eelkõige Saksa tarbijatega (46 protsenti arveldab pangalingi kaudu, 9 protsenti krediit- või deebetkaardiga) – seejuures on krediitkaardimaksete osakaalud olulises tõusujoones,» tõi e-kaubanduse maksetendentse esile Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi.
Koos e-kaubandusega on eriti Lääne-Euroopas kasvanud just krediit- ja deebetkaardi maksete osakaalud, näiteks Suurbritannias, Prantsusmaal ja Itaalias.
«See, et tarbijate makse-eelistused muutuvad, suunab ka e-poode makselahenduste võimalusi arendama – nii on viimasel ajal lisandunud mitmete Eesti e-poodide juurde ka krediitkaardimaksete võimalused, mis on tarbija seisukohast turvalisem ja mugavam, kuid mis lisab ettevõtetele teatavaid lisakulusid ja kohustusi,» rääkis Kivi.
«Kui tellija eelistab e-poest kaupa võimalikult kiiresti kätte saada, tuleks valida toote eest tasumiseks kas krediitkaardimakse, maksta tellimust esitades pangalingi kaudu või tasuda kauba kättesaamisel kas sularahas või kaardiga, sest sel viisil ei takerdu tellimuse vormistamine ja tarne kiirus makselahenduse taha,» selgitas Kivi.
Maris Kivi sõnul on pangalingi kaudu või tellimuse kättesaamisel sularahas või kaardiga ostu eest tasumisel eelised just kodumaiste e-poodide puhul. Samas võivad teatud juhtudel välismaistest e-poodidest oste sooritades pangaülekanded osutuda riskantsemaks.
Seega on igal makselahendusel tarbija jaoks eelised ja puudujäägid, mida tuleb e-poest oste sooritades arvestada.
Plussid | Miinused | |
Krediitkaardi kasutamine | Kiire maksevõimalus ja tasu laekumine, tellija riskid on maandatud. | Riskid on eelkõige maandatud vaid turvalistes ostukeskkondades, tarbija peab jagama enda andmeid. |
Arve alusel ülekandega | Võimalus kontrollida tellimus üle, teha ülekanne enda panga kaudu minimeerides enda andmete jagamisega kaasnevaid riske. | Tellimust hakatakse täitma alles makse laekumisel, mitte tellimuse esitamisel, mis tähendab, et kauba kättesaamise aeg on pikem. |
Sularahamakse | Eeldab, et kaubale minnakse ise järele või tellitakse kuller, kelle kätte raha antakse. | Paljud e-poed ei paku sularahamakse võimalust. |