Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Superbusi ninanips Eesti firmadele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Esimesed bussijuhid on Superbus'il juba palgatud.
Esimesed bussijuhid on Superbus'il juba palgatud. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Seni liiniloataotlustega kimpus olnud Superbus leidis elegantse lahenduse, kuidas Eesti konkurentidele ninanips visata.

Kui Superbus teatas oma Eestisse laienemise plaanidest, kinnitas firma omanik, et ennekõike sihitakse Eestis ekspressliinide turgu ehk plaanis oli sõita ainult kolme Eesti suurema linna vahel, ilma vahepeatusi tegemata.

Nagu selgub maanteeameti nüüd väljastatud liiniloast, leidis Superbus lihtsa lahenduse, kuidas oma konkurentidele ninanips teha ning siiski soovitud luba saada. Nimelt soosib riik neid bussiliine, millel on võimalikult palju peatusi. Kuigi vedajate jaoks oleks kõige tulusam sõita kahe suure linna vahel.

Nii esitaski Superbus ekspressliini taotluse asemel tavalise kaugliini taotluse ning see strateegia oli edukas. Kui teised sama marsruuti teenindavad bussifirmad peatuvad trassi äärde jäävates suuremates peatustes, siis Superbus hakkab liiniloa järgi peatuma väga väikestes kohtades. Näiteks Tallinna-Narva liini sõitvad bussid on seni üldjuhul peatunud Kuusalus, Haljala ristis või Jõhvis. Superbus hakkab aga peatuma Jõelähtmes, Padaorus, Sämisilla peatuses.

Hoolimata paljudest peatustest jõuab Superbus pea sama kiiresti sihtkohta. Näiteks esialgse plaani kohaselt oleks ekspressliini Tallinn-Tartu sõiduaeg olnud 2.55, siis nüüd kulub punasel bussil kolmest lisapeatusest hoolimata kohale jõudmiseks viis minutit kauem. Narva pidi Superbusi esialgse kava kohaselt sõitma kolme tunni ja 20 minutiga, ühtegi peatust tegemata. Sama kaua sõidab buss sinna ka nüüd, tehes graafiku kohaselt kaheksa peatust.

Kui seni kehtis liinibussidele keskmise kiiruse piirang 75 km/h, siis uus ühistranspordiseadus kaotas selle ära. Sellest muudatusest võitsid ennekõike pikemate liinide teenindajad, kes seni pidi kas aeglaselt sõitma või vahepeatustes aega parajaks tegema, et püsida graafikus.

Tallinna-Tartu liin

Väljumisaeg

Saabumisaeg

Praegused peatused

Esialgsed peatused

6.40

11.45

12.55

14.25

16.55

19.55

9.40

14.45

15.55

17.25

19.55

22.55

D-terminal, Tallinna bussijaam, Tallinna lennujaam, Kose-Risti, Mäeküla, Puhu rist, Tartu bussijaam

D-terminal, Tallinna bussijaam, Tartu Maarjamõisa,

Tartu Pauluse,

Tartu bussijaam

Tallinna-Pärnu liin

Väljumisaeg

Saabumisaeg

Praegused peatused

Esialgsed peatused

10.05

13.35

15.35

19.00

21.40

12.35

16.05

18.00

21.25

00.05

 

D-terminal, Tallinna bussijaam, Kernu kauplus, Ruunavere, Jänesselja, Pärnu bussijaam

D-terminal, Tallinna bussijaam,  Vana-Pääsküla, Pärnu Tallinna maantee, Pärnu bussijaam

 

Tallinna-Narva liin

Väljumisaeg

Saabumisaeg

Praegused peatused

Esialgsed peatused

5.40

12.05

20.05

9.00

15.30

23.30

D-terminal, Tallinna bussijaam, Vet. punkt, Jõelähtme, Kodasoo, Loksa tee, Sämisilla, Padaorg, Sillamäe, Auvere, Lennujaam, Narva bussijaam

D-terminal, Tallinna bussijaam,  Narva Tempo, Narva Peetri Plats, Narva bussijaam

 

Tagasi üles