Estonian Airi uus nõukogu loodab, et firmal õnnestub Leedu ja Poola turiste Euroopasse vedades lõpuks korralikku kasumit teenima hakata.
Estonian Air loodab uue strateegiaga kasumit teenida
Lennufirma uus nõukogu esimees, investeerimispankur Joakim Helenius ja president Andrus Aljas tutvustasid eile Estonian Airi (EA) uut strateegiat, mis toetub Eesti asemel suurel määral Poola ja Leedu lennuturule.
Asja mõte on, et kuna Eestis ei leidu piisavalt lendajaid, peab neid mujalt leidma. Praegu kasutab firma sama strateegiat näiteks Tallinna-Amsterdami liini puhul, kus lennuk teeb vahemaandumise Vilniuses, korjab turistid peale ja lendab edasi.
Leedu on firma jaoks oluline turg, kuna see jäeti pärast riigi rahvusliku lennukompanii FlyLALi pankrotistumist unarusse. EA on koos Air Balticuga üritanud seda tühimikku täita ja on lätlaste kõrval teine tegija.
Järgmisest aastast üritatakse aga ka Poola turule jõuda. Et riigis on viis suuremat linna, kuid populaarsematesse sihtkohtadesse saab vaid pealinnast Varssavist, kavatseb EA laieneda ka ülejäänud nelja suuremasse linna.
EA juht Andrus Aljas tõi eile näiteks, et üks võimalik liin on Tallinn-Gdansk-London. Nii tema kui ka Joakim Helenius usuvad, et see on ainuke viis firma kasumisse viia. «Firma peab tegutsema kasumlikult. Kui keskpikas perspektiivis ei suudeta kasumit teenida, pole ettevõttel ka tulevikku,» sõnas Helenius, kelle sõnul on nn põrkestrateegia tohutu võimalus.
Samas ei ole Euroopas praegu palju neid, kes seda võimalust kasutaksid. EA väikeaktsionär SAS seda näiteks ei tee, kuna nendel jagub piisavalt reisijaid ka pikemateks lendudeks. Nagu ka soomlaste Finnairil. Heleniuse sõnutsi kaotaks aga Estonian Air sarnaselt tegutsedes vaid raha.
Värske nõukogu juht lisas, et kui lennufirma suudab strateegiat edukalt rakendada, muutub lihtsamaks ka uue omaniku leidmine. Teatavasti ei plaani värskelt enamusaktsonäriks saanud riik pikemaks ajaks lennundusega tegelema jääda.
Andrus Aljase sõnul oleks firma juba tänavu kasumisse jõudnud, kui poleks olnud aprillikuist vulkaanipurset Islandil ja sellele järgnenud kaost.
Aljas kinnitas, et ümberkorraldused puudutavad põhiliselt vaid neid liine, mis ei ole kasumlikud, nagu on näiteks Oslo või Kopenhaagen.