Sarnaselt mitme Euroopa ja Ameerika ettevõttega otsib ka maailma suurim kaubanduskett Walmart aktiivselt võimalusi droonide kasutamiseks kaupade toimetamisel oma USA klientideni.
Maailma suurim kaubanduskett Walmart testib kaubatarnetel droone
Jaemüügiettevõte on seni testinud droone mitme kuu vältel siseruumes ja esitas eile USA lennuametile taotluse liikuda katsetustega seinte vahel välja, teatab AFP.
Kaupade kättetoimetamise kõrval soovib Walmart kasutada mehitamata lennumasinaid saamaks linnulennult ülevaadet oma ladudest ja teistest rajatistest ning toimetamaks neist kaupu otse oma klientide autodeni.
Walmarti pressiesindaja sõnul teenib droonide kasutuselevõtt eesmärki olla kaupade vahendamisel klientideni parem, tõhusam ja kiirem.
USAs on Walmarti kauplus keskmiselt kaheksa kilomeetri kaugusel 70 protsendist elanikkonnast, seega võib droonide lennukaugust arvestades olla nende kasutamisel mõte täiesti olemas.
USA lennuamet andis juba märtsis veebikaubamajale Amazon loa droonide katsetamiseks ning ettevõte loodab jõuda selleni, et väiksemate pakkide puhul võib tellimusest täitmiseni kuluda kõigest 30 minutit.
Droonikatsetusi kaubaveol on alustanud ka Google ning Eestiski tegutsev DPD.
Eesti lennuamet näiteks otseseid takistusi droonide rakendamisel kullerteenuse osutamisel ei näe ning ameti kinnitusel Eesti seadused ei keela pakivedu mehitamata õhusõidukiga.
Täpsemalt reguleerib droonide lendamist Eestis majandus- ja taristuministri märtsis kinnitatud määrus. Selle kohaselt on mehitamata õhusõiduki käitamiseks vajalik lennuameti ühekordne luba mittekontrollitavas õhuruumis ülalpool 152 meetrist kõrgemateks lendudeks ning alati kontrollitavas õhuruumis ja lennuinfotsoonis.
Ilma lennuameti eriloata ei tohi droone kasutada ka teatud aladel, nagu langevarjuhüpeteks ja motoparaplaani lendudeks reserveeritud piirkonnad ja tundliku faunaga alad.
Lennuameti lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna vanemspetsialisti Kea Toi sõnul väljastab amet ühekordse loa mehitamata õhusõiduki käitamiseks maksimaalse kehtivusega üks aasta.
«Kuid silmas tuleb pidada, et pärast ühekordse loa väljastamist on loa alusel mehitamata õhusõiduki käitamiseks vajalik iga konkreetne lend eeltoodud juhtudel endiselt kooskõlastada, kuna sellega tagatakse, et mehitamata õhusõidukid on teistele õhuruumi kasutajatele teada ning lennuohutus tagatud,» ütles Toi mõne kuu eest Postimehele.