Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Lugejad: Eesti bussifirmad erinevad nagu öö ja päev

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Aina enam firmasid soetab endale SOR busse.
Aina enam firmasid soetab endale SOR busse. Foto: Eero Vabamägi

Kui Tallinna-Tartu vahel sõitvad busse kiidetakse usinalt, siis väiksematesse kohtadesse sõites tuleb leppida spartalike tingimustega.

«Ühe Saaremaalt Tallinna vedava firma, kohalikud teavad, mis firmast ma räägin, bussid on lahedad, iga kord saab nalja, kunagi pole igav. Küll läheb buss põlema, siis pole amortisaatoreid ja pooled reisijad oksendavad, siis lähevad kummid ridamisi katki nii, et tagavarad saavad otsa, siis jäävad niisama seisma ja saab pikemalt looduses viibida ja asendusbussi oodata jne,» jagas oma kogemusi üks saarlane.

Ühe lugeja sõnul sõidavad Tallinna ja Tartu vahel korralikud bussid, kuid mujal tuleb leppida ligadi-logadi bussidega. «Aga rohkem viriseda ei julge. Hea, et üldse sõidavad ja kuidagi suvilasse saab,» kirjutas ta.

Jani kinnitusel on GoBus väikebussid üsna jõledad - kitsad, külmad ja pimedad.

«Mulle ei meeldi SOR kaubamärgiga bussid, loksuvad ja olen harjumatult madalal,» jagab oma kogemusi tihe bussireisija. Kui linnalähiliinidele sellised sõidukid sobivad, siis kaugemale on nendega ebamugav sõita. «Mina olen aru saanud, et SOR bussid on Eesti turule peamiselt jõudnud sellepärast, et mõnedel riigihangetel nõutakse, et bussi vanus oleks hästi uus, aga sõidumugavus ei oma erilist tähtsust,» arvas kirjutaja. Tema sõnul olgu buss mõnevõrra vanem, aga see eest mugav. «Kusjuures isegi 15-20 aastat Van Hool bussid on oluliselt mugavamad kui SORid. Loodan, et SOR busside aeg saab Eestis mööda ja ostetakse ikka busse,» lootis ta.

Merle sõnul eelistab ta pärast viimast bussisõitu Viljandisse liikuda ainult rongiga. «Buss tegi möödasõitu rekkast, rekka ees oli veel kopp laadur vms, meile tuli vastu teine nii et kaherealisest teest sai kolmerealine,» meenutas naine ebameeldivat kogemust. Edaspidi julgeb vaid rongiga sõita, sest siis ei pea vähemalt pabistama koguaeg, et surnuks sõidetakse, kuna bussijuhil tiksub kuklas kellaaeg.

«Kirjutasin pika kirja neile kontorisse, vastati, et räägivad juhiga, aga isegi ei vabandatud sellise intsidendi pärast. Jube suhtumine,» kirjutas Merle.

Tihti Tallinna-Haapsalu vahel sõitev lugeja eelistab Sebe busse. «Bussis on ruumi ja bussijuhid alati viisakad. Gobus-i kohta seda alati öelda ei saa,» jagas ta oma kogemusi. Osad bussid meeletult kitsad ja ikka kohtab ebaviisakaid bussijuhte, kes oma pahameelt klientide peale välja elavad. «Näiteks tavaliselt bussijuht teeb esimese asjana alt luugid lahti, et inimesed saaksid kotid/kohvrid ära panna, aga ükskord nähvati, issand oodake, küll ma varsti teen teile selle lahti. Kindlasti saaks end ka viisakamalt väljendada ja eks oleks ju tal endalgi lihtsam luuk esimesena lahti teha ja hakata siis kliente teenindama. Või et ulataks bussijuht raha ja pileti kliendile kätte, mitte ei peaks klient korjama sente bussijuhi peost,» kirjutas lugeja. Ta lisas, et ka GoBusis on viisakaid ja toredaid bussijuhte.

Rita sõnul on seni võimalikest kasutatavatest teenusepakkujatest on mugavam Lux Express - avar, puhas, õhurohke, ajaveetmise võimalustega, tualeti ja kohviga (piletihinnas liinil Tartu-Tallinn). «Meeldib, kuidas bussijuhid reisi alustades turvanõuetele viitavad ja reisijaid tervitavad,» jagus tal kiidusõnu. Ka meeldivad talle Sebe bussid, mis on avarad ja mugavad.

«Mõlema firma bussijuhid sõidavad turvaliselt, bussijuhid on kindla käe ja tähelepanuvõimega. See on väga oluline. Kordagi pole kuulnud, et keegi neist oleks kliendiga ebaviisakalt rääkinud või suisa torisenud. Sama ei saa öelda Tallinn-Haapsalu ja vastupidi sõidutavaid Go Bus ja M.K. Reis-X OÜ kohta,» kirjutas ta.

«Kui vähegi võimalik, eelistan Lux Expressi bussi. Mitte ainult buss ei ole hea, vaid ka bussijuhtide käitumine, sõbralik olek. Ei tea, kas neil on paremad palgad kui teistes firmades v6i on lihtsalt juhtkond paremini bussijuhte motiveerida osanud? Sest Luxi bussijuhid on kõik nii öelda hästi kasvatatud,» kirjutas bussisõitja.

Tagasi üles