Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlased hindavad aina enam tumedat šokolaadi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: PantherMedia / Scanpix

Kuigi tänavu on šokolaaditahvlite tarbimine Eestis võrreldes eelmise aastaga langenud, näitab tumeda šokolaadi nõudlus jätkuvalt tõusutrendi, ulatudes juba 26 protsendini kõikidest müüdud tahvlitest, kinnitab Nielseni septembrikuine Eesti tarbimisharjumuste uuring.

Fazer Eesti maiustuste kategooriajuht Triin Aasma sõnul on šokolaaditootjad hakanud suuremat rõhku panema just tumeda šokolaadi tootesegmendi arendamisele ning täna moodustab see juba üle veerandi kõigist Eestis müüdud šokolaadidest. «Tumeda šokolaadi tarbimise kasvu peamisteks põhjusteks on järjest laienev ja põnevam tootevalik meie kauplustes ning tarbija tõusnud teadlikkus selle kasulikkusest,» ütles Aasma.  

Näiteks sügistalviseks hooajaks lisandus Fazeri tumeda šokolaadi sarja Pure Dark uus tšilliga maitsestatud šokolaad. Mida tumedam on šokolaad, seda rohkem sisaldab see kakao kasulikke omadusi.

«Vähemalt 70 protsendilise kakaosisaldusega šokolaad on tervislikumaks alternatiiviks teistele maiustustele, kuna see sisaldab ohtralt kiudaineid, antioksüdante ning mineraale nagu magneesium ja kaalium, sisaldades seejuures reeglina vähem suhkrut,» selgitas Aasma.

Erinevad teadusuuringud on leidnud, et antioksüdantide rohke tšilli tugevdab aga immuunsüsteemi, aitab parandada seedimist ja põletada rasvu ning stimuleerib vereringet.

Tagasi üles