Nõuandeid, kuidas populaarsetes ostukeskkondades oma tooteid edukalt müüa, jagab oksjoni läbi viinud Osta.ee turundusjuht Kadri Raig.
Nippe, kuidas oma kaupa internetis edukalt müüa
Kuidas koostada tutvustust
Peaks kasutama korrektset tootepilti. «Korrektne pilt ei pea tingimata tähendama stuudio rentimist ega professionaalse fotograafi palkamist. Piisab, kui korjate pildilt ära kirjud kardinad, tapeedid, vaibad ning muud riided ja aksessuaarid, mis varjutavad toodet ennast, seega tootefotol võiks olla vaid toode ise,» nõustab Kadri Raig. Taustana soovitab Raig kasutada sellist värvi, millelt müüdav kaup hästi välja paistab
Alati olgu info aus. Kasutatud esemete puhul on tema sõnul oluline nii pildil kui tekstis kõikvõimalikele vigadele viidata. «Olgu selleks kasvõi imetilluke plekk voodri siseküljel. Fotod peaksid olema kutsuvad ja atraktiivsed, nõnda ei teki hilisemaid pretensioone ning müüjale ei anta negatiivset hinnangut,» lisab Raig.
Arusaadav kirjeldus
Pealkirjast peaks lihtsalt aru saama, mis tootega on tegemist. Väikesed kirjavead Kadri Raigi sõnul otseselt pakkumise atraktiivsust ei mõjuta, aga korrektne kirjapilt ja põhjalik kirjeldus jätavad usaldusväärsema mulje.
Kuidas määrata hinda
Sageli saavad 10-sendise alghinnaga oksjonid suurema tähelepanu kui kallima hinnaga oksjonid. Kuid juhul kui oksjoni lõpphind jääbki lõppsummaks ja müüja pole tulemusega rahul, ei saa müüja siiski müügitehingust loobuda. «Seega soovitame kasutada alghinnana rahanumbrit, mille eest on müüja kindlasti nõus esemest loobuma,» tõdes Raig.
«Osta kohe»-süsteem kiirendab müüki. Võimalusel võiks lisada ka «osta kohe» hinna. Kuna tänapäeval soovivad ostjad kaupa kiiresti kätte saada, siis ollakse valmis selle eest ka pisut rohkem maksma, et tehingu koheselt lõpule viia saaks.
Mida müüa
Mehi ja naisi huvitavad erinevad tooted. Asjade valikul, mida müüki panna, soovitab Raig silmas pidada meeste suuremat huvi kollektsioneerimise kategooria vastu - mündid, paberraha, medalid ja muu selline. Müügitehingute arv viitab ka raadioamatööride tehnika ja tööriistade kategooria populaarsusele meeste seas. Seevastu rõivaste ja jalanõude sektsioonis sooritavad mehed keskmiselt ainult 16% ostudest.
«Kui on tahtmine müüa naiste rõivaid, siis peab arvestama väga suure konkurentsiga. Näiteks hetkel on Osta.ee keskkonnas naisteriiete kategoorias ligikaudu 50 000 aktiivset eset, meeste kategoorias vaid pea 8000,» selgitab Kadri Raig. Viimane fakt viitab tema arvates heale potentsiaalile lihtsate nippide abil väga edukalt müüa just meeste riideid, sest valik on veel võrdlemisi väike.
Rocca al Mare Kaubanduskeskus viis Osta.ee keskkonnas läbi suurt tähelepanu pälvinud meesterõivaste oksjoni. Enampakkumisele pandi kümme Liisi Eesmaa komplekteeritud stiilset meesteriiete kollektsiooni 10-eurosendise alghinnaga.