Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Estonian Air «uue lennuki» rikkest: vanus pole määrav

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Estonian Airi renditud CRJ-700 lennud pole läinud plaanipäraselt.
Estonian Airi renditud CRJ-700 lennud pole läinud plaanipäraselt. Foto: Albert Truuväärt

Alles mõne nädala eest Estonian Airi käsutusse jõudnud Bombardier CRJ-700 ei suutnud eile Kopenhaagenist Tallinna lennata. Lennufirma kinnitusel pole lennuki vanus määrav.

«See juba kurikuulsaks saanud, Estonian Airi «päästeingliks» peetud CRJ700 läks täna taas rikki. See vist peamiselt rikkis ongi,» rääkis üks eile õhtul Taanist Tallinna lennata soovinud reisija. Tema sõnul tuli lennufirmal leida 60 inimesele kas hotell või asenduslennud. «Hotell kusjuures pakuti tunnise taksosõidu kaugusele. Tund sinna, tund tagasi, taksoga. Päris kobe arve EA-le,» kirjutas ta. Reisija sõnul tekib vägisi küsimus, kas vanade lennukite ostmine või liisimine selle kõige valguses on ikka tark ja majanduslikult otstarbekas, kui kõik kulud kokku lüüa. «CRJ700, mis alles saabus on juba nii tihti katki olnud, et kas parseldati maha mingi varjatud puudustega küna?» tekkis tal küsimus.

«Tegu on CRJ700 lennukiga, mis saabus meie lennukiparki sel sügisel,» rääkis Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen eile rikke tõttu Kopenhaagenisse jäänud lennukist. Bombardier CRJ-700 on toodetud 2003. aastal, kuid lennuki vanus pole Eskelineni sõnul määrav.

«Lennata saab ka 30-aastaste õhulaevadega, kuna määravad on lennutunnid ja korrapärane hooldus,» kinnitas ta.

Eskelinen tunnistas, et uuemad lennukid on tunduvalt kütusesäästlikumad, mis on lennufirmade üks suuremaid kuluartikleid. «Samas otsustavad maailma suurimad lennufirmad üsna sageli vanemate lennukite kasuks eelkõige majanduslikel põhjustel, sest need on uutest mitmeid kordi odavamad,» rääkis pressiesindaja. Ta kinnitas, et lendude regulaarsuse näitajad lennukite vanusest üldjuhul ei sõltu – need on vanematel ja uutel lennukitel samad.

 «Lennukite (sh. meie liisitud ja varem Lufthansa liine teenindanud lennuki) vanus pole auto vanusega kuidagi võrreldav,» rääkis Eskelinen. Estonian Airi lennukipargi keskmine vanus on hetkeseisuga 7,8 aastat.

Ta lisas, et kui vaadata maailma erinevate lennufirmade lennukite keskmist vanust, siis võib saada küllaltki üllatava pildi:

JetBlue – 7,4  aastat

Frontier Airlines – 8,2 aastat

SkyWest -- 11 aastat

KLM – 11 aastat

SAS – 11,5 aastat

Southwest Airlines – 11,7 aastat

US Airways – 12,1 aastat

Lufthansa – 11,2 aastat

American Airlines – 13,6 aastat

United Airlines – 13,6 aastat

Delta Air Lines – 16,9 aastat

Allegiant Travel-- 22 aastat

 Lennu ärajäämisel lennufirma süül peab lennufirma reisijale pakkuma asenduslendu ning hoolitsust vastavalt ooteajale, kuhu antud juhul kuulus ka majutus ja transport hotelli. «Estonian Air teeb kõik endast oleneva, et reisijad võimalikult kiiresti ja mugavalt soovitud sihtkohta toimetada ning palub vabandust võimalike ebamugavuste pärast,» ütles Eskelinen. Ta toonitas, et tänast lennuplaani eilne rike ei mõjuta.

Nädal tagasi oli Estonian Airil  plaanivälises hoolduses üks CRJ900 lennukitest.

Estonian Air liisis kaheks aastaks neli Bombardier CRJ-700, mis on toodetud 2003. aastal.

Tagasi üles