Alles mõne nädala eest Estonian Airi käsutusse jõudnud Bombardier CRJ-700 ei suutnud eile Kopenhaagenist Tallinna lennata. Lennufirma kinnitusel pole lennuki vanus määrav.
Estonian Air «uue lennuki» rikkest: vanus pole määrav
«See juba kurikuulsaks saanud, Estonian Airi «päästeingliks» peetud CRJ700 läks täna taas rikki. See vist peamiselt rikkis ongi,» rääkis üks eile õhtul Taanist Tallinna lennata soovinud reisija. Tema sõnul tuli lennufirmal leida 60 inimesele kas hotell või asenduslennud. «Hotell kusjuures pakuti tunnise taksosõidu kaugusele. Tund sinna, tund tagasi, taksoga. Päris kobe arve EA-le,» kirjutas ta. Reisija sõnul tekib vägisi küsimus, kas vanade lennukite ostmine või liisimine selle kõige valguses on ikka tark ja majanduslikult otstarbekas, kui kõik kulud kokku lüüa. «CRJ700, mis alles saabus on juba nii tihti katki olnud, et kas parseldati maha mingi varjatud puudustega küna?» tekkis tal küsimus.
«Tegu on CRJ700 lennukiga, mis saabus meie lennukiparki sel sügisel,» rääkis Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen eile rikke tõttu Kopenhaagenisse jäänud lennukist. Bombardier CRJ-700 on toodetud 2003. aastal, kuid lennuki vanus pole Eskelineni sõnul määrav.
«Lennata saab ka 30-aastaste õhulaevadega, kuna määravad on lennutunnid ja korrapärane hooldus,» kinnitas ta.
Eskelinen tunnistas, et uuemad lennukid on tunduvalt kütusesäästlikumad, mis on lennufirmade üks suuremaid kuluartikleid. «Samas otsustavad maailma suurimad lennufirmad üsna sageli vanemate lennukite kasuks eelkõige majanduslikel põhjustel, sest need on uutest mitmeid kordi odavamad,» rääkis pressiesindaja. Ta kinnitas, et lendude regulaarsuse näitajad lennukite vanusest üldjuhul ei sõltu – need on vanematel ja uutel lennukitel samad.
«Lennukite (sh. meie liisitud ja varem Lufthansa liine teenindanud lennuki) vanus pole auto vanusega kuidagi võrreldav,» rääkis Eskelinen. Estonian Airi lennukipargi keskmine vanus on hetkeseisuga 7,8 aastat.
Ta lisas, et kui vaadata maailma erinevate lennufirmade lennukite keskmist vanust, siis võib saada küllaltki üllatava pildi:
JetBlue – 7,4 aastat
Frontier Airlines – 8,2 aastat
SkyWest -- 11 aastat
KLM – 11 aastat
SAS – 11,5 aastat
Southwest Airlines – 11,7 aastat
US Airways – 12,1 aastat
Lufthansa – 11,2 aastat
American Airlines – 13,6 aastat
United Airlines – 13,6 aastat
Delta Air Lines – 16,9 aastat
Allegiant Travel-- 22 aastat
Lennu ärajäämisel lennufirma süül peab lennufirma reisijale pakkuma asenduslendu ning hoolitsust vastavalt ooteajale, kuhu antud juhul kuulus ka majutus ja transport hotelli. «Estonian Air teeb kõik endast oleneva, et reisijad võimalikult kiiresti ja mugavalt soovitud sihtkohta toimetada ning palub vabandust võimalike ebamugavuste pärast,» ütles Eskelinen. Ta toonitas, et tänast lennuplaani eilne rike ei mõjuta.
Nädal tagasi oli Estonian Airil plaanivälises hoolduses üks CRJ900 lennukitest.
Estonian Air liisis kaheks aastaks neli Bombardier CRJ-700, mis on toodetud 2003. aastal.