Norra reeder I. M. Skaugen tegi täna avalikuks kohtuasja, kus ta taotleb Volkswageni laevamootorite üksuselt 50 miljonit USA dollarit kompensatsiooni, sest tosin aastat tagasi ostetud kuus laevadiislit ei vasta lubatud parameetritele.
Norra reeder küsib VWlt 50 miljonit lubatust kehvemate laevamootorite eest
I. M. Skaugeni teatel otsustas firma Singapuris juulis alanud kohtuprotsessi nüüd avalikkuse ette tuua, sest näeb sarnasusi Volkswageni heitmeteste läbima tuunitud automootorite skandaaliga. Firmajuht Morits Skaugen ütles Reutersile, et mõlemal juhul on mootoreid tarkvaraliselt sätitud: automootorite puhul testides väikseimaid heitmeid näitama, laevamootorite puhul näitama testides kunstlikult madalat kütusekulu.
Kui Norra reeder mootorid tosin aastat tagasi ostis, oli tarnija MANi laevamootorite üksus. Hiljem saavutas MANi üle kontrolli Volkswagen, sestap on VW protsessil ka kostja.
50 miljonit dollarit on I.M. Skaugeni nõue aastate jooksul enamkulutatud kütuse eest. Algul taotles ettevõte 20 miljonit, hiljem suurenes nõue uute arvestuste tulemusel.
Käimas on ka vastupidine kohtuasi: Taani arbitraažkohtus nõuab MAN I.M. Skaugenilt 10,5 miljonit eurot kahe laevamootori eest, mida reeder tellis, aga vastu ei võtnud. Skaugeni sõnul oleks laevafirma jätnud mootorid tellimata, kui oleks olnud teadlik nende mittevastavusest lubatule.
2011. aastal tunnistas MAN, et mõnede neljataktiliste laevamootorite puhul on tehasetestid sätitud näitama kunstlikult madalat kütusekulu. Toona otsis ettevõte kohtuvälist kokkulepet oma klientidega ning saavutaski selle peaaegu kõigiga, välja arvatud I.M. Skaugen.
2013. aastal trahvis Augsburgi kohus MANi sellesama kütusekulu pettuse eest 8,2 miljoni euroga.