Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Skandaal Viru Valge turunduskampaania ümber võttis ootamatu pöörde

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Viru Valge tootmisliin
Viru Valge tootmisliin Foto: Toomas Huik

Best Marketingi juht Hando Sinisalu palub oma avalikus pöördumises lõpetada alkoholireklaamist rääkides hämamine ja rääkida asjadest ausalt – et igasugune reklaam – sealhulgas alkoholireklaam –, on tulemuslik ja suurendab tarbimist.

«Eestis on lubatud alkoholi osta ja tarbida alates 18. eluaastast. Seega on 18+ vanuses noored oluline sihtrühm ka alkotootjate jaoks,» kirjutab Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu ettevõtte veebilehel vastukajana eile Postimehes avaldatud loole, mis keskendus aasta digiteoks kuulutatud Viru Valge turunduskampaania eesmärgi sõnastusele ja noorte määratlemisele sihtgrupina.

Sinisalu sõnul on Eestis kümneid tuhandeid inimesi, kelle igapäevatöö on seotud turunduse ning reklaamiga. «Nende töö lõppeesmärk on panna tarbijad teatud tooteid eelistama ja ostma,» ütleb Sinisalu, lisades, et muuhulgas teevad need inimesed tööd ka alkoholitootjatele. Küll aga jääb tema sõnul mitmete alkoholitootjate hiljutistest sõnavõttudest mulje, nagu ei oleks alkoholireklaamil mitte mingisugust mõju tarbijakäitumisele.

Siinjuures viitab ta nii eilsele Liviko juhi Janek Kalvi kommentaarile, mille kohaselt ei olnud noored määratletud Viru Valge turunduskampaania sihtgrupina ettevõtte poolt. Samuti toob välja ka varasemalt Tartu õlletehase juhi Tarmo Noobi sõnad, kus alkoholitootja kinnitas, et alkoholi reklaam ei põhjusta tarbimise kasvu, vaid üksnes mõjutab inimesi enda toodet eelistama.

«Vägisi jääb mulje, et alkotööstus peab turundajaid lollideks ja kasututeks – teevad muudkui kampaaniaid, millel pole mingit mõju!» kirjutab Sinisalu, viidates samal ajal ka ringhäälingute liidu ja TV3 juhi Priit Leito hiljutisele seisukohale, kus alkoholipoliitika karmistamine tähendaks muuhulgas ka kahe-kolme erakanali laostumisest.

«Mul on selline üleskutse. Palun lõpetame häma ja räägime asjadest ausalt. Reklaam – sealhulgas ka alkoholireklaam – on tulemuslik ja suurendab tarbimist,» ütleb Sinisalu. Tema kinnitusel on noored täiskasvanud (18+) ka alkotootjate jaoks oluline sihtrühm. «Selle sihtrühma mõjutamiseks tuleb rääkida neile omases keeles ja stiilis ja kasutada neid meediakanaleid, mida noored tarbivad – seni kui see on seadusega lubatud, seda ka tehakse,» räägib Best Marketingi juht.

Ta kinnitab, et kui ühiskonna ja seadusandja soov on alkoholitarbimist piirata, siis üks võimalikest hoobadest on alkoholireklaami piiramine või keelamine.

Tagasi üles