Ferrari aktsiatega hakatakse täna New Yorgi börsil kauplema, aga spetsialistide arvates jääb aktsia liikumine autole alla.
Ferrari läheb täna börsile
Luksussportautode tootja suuromanik Fiat Chrysler Automobiles pani avalikul esmaemissioonil müüki 9 protsenti Ferrari aktsiatest. Emissiooni märkimine oli väga edukas ning märkimishinnaks kujunes 52 dollarit aktsia, mis oli pakkumisvahemiku (48-52 tükk) ülemisel piiril. See teeb ettevõtte väärtuseks 12 miljardit dollarit, kirjutab Bloomberg.
Ferrari hoiab toodetud autode arvu madalana – seda müüakse umbes 7300 tükki aastas, peamiselt Euroopas ja USAs. See toidab küll autoomanike edevust, aga samas pole Ferraril taolist kahekohalist protsentuaalset kasvu nagu on nautinud BMW ja Audi tänu suurele nõudlusele Hiinas.
Ferrari soovib hoida endiselt pakkumist kontrolli all suurendades 2019. aastaks müüdavate autode arvu 9000-ni, kirjutab The Wall Street Journal. Paraku on sportautode senise kasvukoha, Hiina majanduskasv aeglustumas.
Aeglaelt kasvav ettevõte on väärtuslik juhul, kui on muljetavaldav selle kasumi kasv. Ferrari probleem on aga see, et kuna ta soovib olla insenertehniliselt teistest sõidukitest üle, moodustavad ettevõtte uurimus- ja arengutööd 20 protsenti käibest võrrelduna tööstusharu keskmise viie protsendiga.
Nii nagu autosid, on ka Ferrari aktsiaid saada vähe, sest vabalt kaubeldavad on neist vaid 10 protsenti, mis võib lühiajaliselt aktsia hinda kergitada. Aga raketitaolised kiirused, millega on harjunud autoomanikud, jäävad investoritele kättesaamatuks.
Ferrari aktsia sümbol on RACE. Aktsiat saab osta ka kohalike pankade kaudu.