Päevatoimetaja:
Sander Silm

Auhinnatud Viru Valge turunduskampaania sattus terava kriitika alla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Turunduskampaania, mille eesmärgiks oli algselt lisaks Viru Valge brändi elavadamisele muuta seda ka noorte hulgas populaarsemaks.
Turunduskampaania, mille eesmärgiks oli algselt lisaks Viru Valge brändi elavadamisele muuta seda ka noorte hulgas populaarsemaks. Foto: Kuvatõmmis kampaanialehelt

Täna läks sotsiaalmeedias kulutulena levima pilt selle aasta digiteoks kuulutatud Viru Valge turunduskampaania tutvustusest, kus on sihtrühmana eraldi välja toodud noored.

Kommunikatsiooniekspert Daniel Vaarik postitas täna oma Twitteri kasutajakontol pildi slaididest, mis nimetas 2015. aasta digitaalse turundusteo tiitli saanud Viru Valge turunduskampaania eesmärgina «elavdada Viru Valge brändi ja tuua see noorte sihtgrupile lähemale».

Varamalt on Vaarik ka Memokraadi blogi vahendusel kirjutanud pikalt sellest osast alkoholitoodete reklaamis, mis puudutab just alkoholi pruukimise reklaamimist osana elustiilist. «Sõda käib noore aju ümber. Nii piltlikult kui sõna otseses mõttes,» sõnas ta ligi aasta tagasi tehtud postituses, kritiseerides tugevalt alkoholitootajate reklaamide mõju noortele.

Auhinnatud turunduskampaania tutvustamisel oli selgelt kirjas orienteeritus noortele.
Foto: erakogu
Auhinnatud turunduskampaania tutvustamisel oli selgelt kirjas orienteeritus noortele. Foto: erakogu Foto: Liikumine Joome Poole Vähem

Pildi saatelauses küsis Vaarik, kas keegi alkotootjatest oskab sellele pakkuda mõistuspärase allkirja. «Kui see pilt minu kätte jõudis, mõtlesin, et küsin Twitteris selgitust, et kas see on tõesti see, millena see näib või on tegemist mingi natuke ebaõnnestunud naljaga – selgus, et ei olnud nali,» rääkis meediaekspert talle liikumise Joome Poole Vähem kaudu laekunud pildist.

Tema postituse kommentaaridest tuleb välja, et kui praegu on aasta digiteo kirjelduses Best Marketingi kodulehel kampaania eesmärk sõnastatud teistmoodi, oli seal ka algselt kirjas sama tekst, mis slaididel.

​Algne turunduskampaania kirjeldus ka Best Marketingi kodulehel.
Foto: kuvatõmmis
​Algne turunduskampaania kirjeldus ka Best Marketingi kodulehel. Foto: kuvatõmmis Foto: Kuvatõmmis

Vaariku sõnul käis üritusel, kus kampaaniat tutvustati, kaasas ka briif, kus seisis muuhulgas väga konkreetne sihtgrupi määratlus, mis kõlas selliselt: 20–30aastane mees, urbanistlik, aktiivne, kultuurse maailmavaatega ja traditsioonilisi väärtusi hindav.

Liviko juhi Janek Kalvi kinnitusel palus ettevõtte teha Best Marketingi uudises muudatuse juba ligikaudu kuu aega tagasi, peagi pärast artikli ilmumist (s.o pärast 22. septembrit – toim). «Nii slaidil kui ka selles uudises esialgselt avaldatud info ei olnud meie seatud eesmärk, vaid digikonkursi esitlusel kõlanud tõlgendus, mistõttu see muudatus seal ka tehti,» rääkis Kalvi.

Praegune turunduskampaaniat tutvustav info Best Marketingi lehel.
Foto: kuvatõmmis
Praegune turunduskampaaniat tutvustav info Best Marketingi lehel. Foto: kuvatõmmis Foto: Kuvatõmmis

Tema sõnul on Liviko sihtrühmade hulgas täisealised alates 20ndatest. «Meie tarbijate hulgas on mitmeid generatsioone ning nagu ikka tehakse erinevatele sihtrühmadele erinevaid reklaame,» ütles Liviko juht.

Aasta digitegu on digitaalturunduse konkurss, mida sel aastal korraldas neljandat korda Best Marketing digitaalturunduse konverentsi Best Internet raames. Eesti digivaldkonna parimad turundajad valitakse välja juba alates aastast 2009.

Noorte määratlemine alkoholitootjate turunduskampaania sihtgrupina on tänase päeval väga aktuaalseks muutunud sotsiaalministeeriumis koostatud seaduseelnõu valguses, mis soovib läbi alkoholi- ja reklaamiseaduse karmistamise vähendada alkoholi kättesaadavust ennekõike just noorte seas.

Tagasi üles