Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Tuntud elektroonikapoest ostetud seade osutus vigaseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Klick elektroonikapood.
Klick elektroonikapood. Foto: Toomas Huik/Postimees

Klick elektroonikapoest tahvelarvuti ostnud isik pidi seadme viima rikete tõttu kolmel korral remonti, viimasel korral nõuti aga temalt lisaks veel käsitlustasu.

Maikuus ostis klient Klick kauplusest tahvelarvuti Lenovo 7 IdeaTab hinnaga 129 eurot, juulis oli ta aga sunnitud seadme remonti viima, mil vahetati selle USB-juhe. Juuli lõpus oli seade teist korda remondis, sest tekkis probleem seadme sisselülitumisega. Paar päeva pärast teist remonti viis klient seadme taas remonti, sest see ei lülitunud endiselt sisse.

Augustis sai ta teate, et seade on töökorras ja sellele rakendub käsitlustasu 30 eurot, mille tõttu otsustas klient müügilepingust taganeda ning soovis tarbijakaebuste komisjoni kaudu seadme eest tasutud summa tagastamist.

Klicki esindaja tunnistas, et esimesel korral oli seadmel viga ühendusjuhtmes, teisel korral oli probleemiks lüliti, kuid kolmandal korral oli seade kaupleja hinnangul korras.

Komisjon leidis, et tahvelarvuti oli ebakvaliteetne, sest kahel korral avaldusid vead selles, et seadet ei saanud sisse lülitada. Kolmandal korral remonti pöördudes oli sama probleem, kuid Klick teatas, et nemad viga ei avastanud.

Kliendile üleantud seade oli oluliste puudustega ning tal tekkis õigus lepingust taganemiseks, kuna seadmel ilmnes sama probleem kolm korda järjest, vaatamata sellele, et Klick oli teinud kaks remonti. Kaupluse poolt tehtud seadme parandamised ei õnnestunud ning seade ütles üles ka kolmandal korral. Vigase seadme põhjustas ostjale põhjendamatult palju ebamugavusi. Lisaks Klicki väide, et seadmel ei olnud kolmandal korral mingit puudust, ei tõenda, et seade oli korras, vaid näitab, et nad ei suutnud seadme sisselülitamisega seotud riket avastada ega kõrvaldada.

Võlaõigusseaduse alusel üle antav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas ning selles osas lasub müüjal vastutus. Samuti loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist. Seetõttu otsustas komisjon, et ostjal on õigus müügilepingust taganeda ning Klick peab talle hüvitama tahvelarvuti maksumuse summas 129 eurot.

Tagasi üles