Eesti Toiduliit lubab hakata sõdima alkoholi müüki ja reklaami piirava eelnõu vastu, sest need laastavad kohalikku tööstust ja annavad eelise võõrsilt pärit konkurentidele.
Tootjad asuvad uute alkoholipiirangute vastu võitlusesse
«Sotsiaalministeerium on tulnud kirvega laastama Eesti toidutootjate konkurentsi,» teatas toiduliidu juht Sirje Potisepp. Ta lisas, et reklaami-, turundus- ja müügipiirangud, mis ei ole tõenduspõhised ega ravi parimal võimalikul moel selgelt püstitatud probleemi. Küll aga teevad peatselt mõtetuks kodumaise joogitööstuse töökohtade ja tootmise ülalpidamise Eestis, sest importtoodetest konkurentide võimalused oma toodete tutvustamiseks säilivad.
«Me pöördume justiitsministri, õiguskantsleri, majandusministri ja kõigi teiste poole, kelle soovil kirjutati koalitsioonileppesse sisse, et tuleb «hoiduda ülereguleerimisest ja seaduste ületootmisest» ning et «uue normatiivakti väljatöötamise tingimuseks on ultima ratio põhimõte ehk selle vajalikkuse veenev põhjendamine ja rakenduspraktika analüüs»,» ütles toiduliidu juht. Tema hinnangul on ministeeriumil see töö tegemata, kedagi kaastatud pole ja on asutud ründama kogu rahvuslikku joogitööstust. «Soovime, et tõmmataks kohe pidurit ning oleme valmis kogu Eesti tööstusega laua taha tulema, et konkreetsele murele, kui see on defineeritud, leida üheskoos konkreetne lahendus,» ütles Potisepp. Täna on liidu hinnangul rünnatud Eesti toidutööstuse konkurentsivõimet ilma ettevõetud ristiretke otseseid ja kaudseid mõjusid tegelikult kaalumata.