Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Soome tahaks pikendada raudteed Põhja-Jäämereni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Kirkenesi sadam. Puksiir saadab üle Põhja-Jäämere Hiinasse suunduvat maagilaeva.
Kirkenesi sadam. Puksiir saadab üle Põhja-Jäämere Hiinasse suunduvat maagilaeva. Foto: Scanpix Norway / Reuters

Soome majandusminister Olli Rehn rääkis täna Helsingis peetud seminaril plaanist hankida Euroopa Liidu toetus raudteeühenduse ehitamisele Soome Lapimaa pealinnast Rovaniemist Põhja-Jäämereni.

Rehn märkis ära Varssavit ja Tallinna ühendava Euroopa Liidu toel valmiva Rail Balticu ning lisas, et tuleks lisada raudteeühendus Rovaniemi ja Norrale kuuluva Põhja-Jäämere -äärse Kirkenesi vahele.

Akrtilist raudteeühendust pakkus oma kevadises raportis «Pohjoinen tahtotila» ka Soome endine peaminister Paavo Lipponen, vahendas Soome rahvusringhääling YLE. Lipponeni raporti kohaselt võiks Soome olla tõsine transiitmaa ja logistiline sõlmpunkt, see aga eeldaks korralikku raudteeühendust Põhja-Jäämere -äärse sadamaga.

«Lipponeni nõuandest kinni haarates tuleks Soomel nüüd kokku leppida Norra ja Rootsiga, kuidas viia see plaan ELi hangete nimekirja,» ütles Rehn.

Rovaniemi linnapea Esko Lotvonen ütles YLE-le, et ta rõõmustab Rehni algatuse üle ning et Norra ootab Soome initsiatiivi, et saaks ka omalt poolt plaaniga edasi minna. «Paar nädalat tagasi ütlesid Norra transpordiministeeriumi kantsler ja Põhja-Norra transpordi eest vastutav kõrge ametnik, et Norrale on Rovaniemi-Kirkenesi raudteeühendus prioriteet. Norra saab hakata hanget ette valmistama kohe kui Soome sama otsustab teha,» rääkis ta.

Alternatiivsete plaanide kohaselt võiks raudtee Rovaniemist minna Kirkenesi asemel ka Norra linna Skibotni või Murmanskisse Venemaal.

Tagasi üles